„Potrošač je uvek u pravu“, kaže novi Zakon o zaštiti potrošača koji je stupi na snagu prvog dana 2011. godine. Najbitnija novina je ta, da je teret dokazivanja sa potrošača prebačen na trgovca, proizvođača ili pružaoca usluge, poput turističkih organizacija.
„Ovaj zakon je bolji od ranijeg. Imamo zamerke, ali slobodno mogu da kažem da novim zakonom potrošači su zaštićeni kao i potrošači u zemljama Evropske unije. Potrošač ima pravo da vrati robu ukoliko nema one karakteristike koje su napisane na deklaraciji. To je dobro naročito kada je u pitanju kataloška prodaja.sa druge strane, uređuje oblast usluga elektrodistribucije, vodovoda, i drugih komunalnih oblasti koje građani plaćaju. Sada ne mogu doći i isključiti potrošača ako nije platio račun, a i račun treba drugačije da izgleda „- rekao je predsednik Udruženja potrošača Vojvodine, Goran Papović.
Prema novom zakonu garantni rok za svaki proizvod je dve godine, a šest meseci je rok u kome se obavlja zamena proizvoda. Na broj telefona 0800-103-104 je moguće prijaviti ugroženost potrošačkih prava i dobiti precizan, jasan i kvalitetan savet kako da se pravo ostvari.
SVE TO LEPO IZGLEDA NA PAPIRU, ALI PRAKSA JE NESTO DRUGO. ELEM JA KOJI SAM REDOVNO UPLACIVAO RECUNE ZA STRUJU UNAZAD GODINU I VISE DANA OVIH DANA SAM ISKLJUCEN SA MREZE NA OSNOVU NEKAKVOG STAROG DUGA KOJI JE ZASTAREO, PA PITAM POZNAVAOCE ZAKONA STA DA CINIM A DA NE IZADJEM IZ ZAKONSKIH OKVIRA I DA PONOVO OBEZBEDIM SNABDEVANJE EL. ENERGIJOM. DA LI OVAJ ZAKON VAZI ZA SVE ILI JE „TRLA BABA LAN….“
POZDRAV SVIMA A KO MOZE DA POMOGNE NEKA TO I UCINI.