Tramvaj u srcima Subotičana

Drugog aprila pre 39 godina – 1974.godine  poslednji put se čulo zvono subotičkog tramvaja. Tramvaj je mnogim Subotičanima ostao u lepoj uspomeni i voleli li bi kada bi se ponovo u Subotici čuo zvuk tramvaja. Gradski oci u proteklom periodu nekoliko puta su pokretali inicijativu da se uvede tramvaj ili trolejbus, ali na kraju stručnjaci su uvek zaključili da je investicija ekonomski neopravdana.

 

U poslednju vožnju kompozicija od po pet motornih kola i prikolica je krenula oko 17 časova sa stanice u Malom Bajmoku. Sedmog septembara 1897. godine krenuo je prvi tramvaj u Subotici i saobraćao je na liniji  od somborske kapije,  preko Rudića, zatim Korzom do pruge na Paliću. Dužina ove tramvajske linije bila je oko 9 kilometara.

 

– Da se vrati tramvaj, bilo bi lepo, jer svi smo mi nostalgični za njim. Međutim u današnje vreme kao vrsta javnog prevoza je neodrživa u Subotici. Bilo je ranije razgovora o uvođenju šinskog prevoza, kada se pravio Generalni urbanistički plan i preliminarno smo pravili neke dogovore sa Željeznicana Srbije, ali na kraju je zaključeno da grad nema novca za takvu investiciju. Problem je što nema putnika, što se promenio saobraćaj, tako da je sve više automobila i autobusa na ulicama. Sa druge strane, saobraćaj u gradu je skroz preusmeren – rekao je Laslo Juhas, saobraćni planer Zavod za urbanizam.

 

Uvođenje tramvaja koštalo bi barem 30 miliona evra. S obzirom da grad nema novca da završi Narodno pozorište, u srcima Subotičana očigledno će da ostane želja zvana tramvaj.

 



KOMENTARI

  1. GIDRA kaže:

    Za uvodjenje tramvaja potrbno 30 milona eura ?Nista ajmo napraviti siroku akciju skupiti novac od vrata do vrata  garantujem svaki suboticanin ce dati koji dinar tu su i preduzeca  ,traziti pomoc od madjarske drzave i ostalih drzava misli na gradove drugih drzava ,garantujem da bi subotica  imala tramvaj …Potrebno je samo da se akcija uradi  i sredstva ce se skupiti i nas grad imace ponovo tramvaj:))
     

  2. ridick kaže:

    svaki covek  koji malo razmislja   zna sta je  tranvaj i sta   autobus ,  autobus ima   gume  ,motor , dimi se kvari se   i ostalo , a tranvaj nema  gume , nema   motor  koji  se  kvari , i ne  dim  , sta  ekonomicnije   i  sta se  vise  izpalti , taj nije   bio  pri sebi ko je izbacio  tranvaj   iz    sabracaja ,

     

  3. stormwatch kaže:

    Slazem se sa tobom ridick….elektromotor ne moze da se pokvari! Medjutim….komunisti su izbacili tramvaj iz Subotice…komunisti!

  4. Dragan kaže:

    Pazi trideset miliona  , pa ko se ugradio  sa dvadeset milioncica  aaa???Ama  za te pare mozes aerodrom da napravis bre a ne uski  kolosek  sa instalacijom  za nekoliko   vagona .Osnovni i jedini problem  je nesposobnost i korupcija   lokalne  uprave.

  5. zorandjala kaže:

    DALI SE NEKO SECA ZEDIJA RADIO COVEK U ZORKI PA OTISAO U ELEKTROREMONT SADA NIJEDNE NEMA.ELEM TAMO SU POPRAVLJALI MOTORE OD TRAMVAJA ZA CELU BIVSU ZEMLJU.PA I SUBOTICKIH TRAMVAJA ,ODJEDNOM JE SA SVE MOTORIMA ZAVRSIO U SEGEDINU. CAK JE BILA NEKAKVA AFERA OKO MISLIM MOTORA IZ SARAJEVA.DOBRO BI BILO SETITI SE GDE SU ZAVRSILI SUBOTICKI TRANVAJI. MOGUCE JE DA GRESIM IPAK JE TO BILO DAVNO ALI VERUJTE NEKI JOS I DANAS NESPAVAJU MIRNO.

  6. Nesa kaže:

    Alo, bre, ljudi!!! Pa subotički “gradski oci” nisu u stanju bili da za 40 godina završe bioskop ili sruše konstrukciju započetog biskopa kod Otvorenog univerziteta, skoro 20 godina ne završavaju bazen u Dudovoj šumi, uskoro će decenija od rušenja i početka gradnje Narodnog pozorišta koje čami u sred centra… Nije normalno očekivati od takvog soja ljudi da će uspešno prekopavati asfaltirane ulice da bi postavljali pragove i šine, graditi tramvajska stajališta, postavljati bandere za mrežu provodnika za napajanje tramvaja, instalirati trafostanice za napajanje i svu ostalu neophodnu infrastrukturu!!! Štaviše, njima treba sudskim putem oduzeti poslovnu sposobnost jer su odavno za to sazreli uslovi.

  7. stormwatch kaže:

    Moze tramvaj i jeftinije da se uvede, SEVER je bila prva kompanija u istocnoj evropi koja je proizvodila solarne panele pa eto resenja, prekrijete vozila solarnim panelima i malo promenite konfiguraciju subotickih ulica ako nema dovoljno sunca, znaci od Palica pa do Patrije bi trebao tramvaj da se spusta, neka se ulica nivelise da ima pad od nekih 55 metara na toj duzini a od Patrije treba da pocne da se podize pa sve do tamo negde iza Sandora, da se voze Suboticani na solarno tramvajskom toboganu.  

OSTAVITE KOMENTAR