Već nekoliko meseci kad god se na pozorišnim festivalima, domaćim i međunarodnim, pojavi predstava subotičkog pozorišta, osvajamo nagradu. Ovaj put radi se o Internacionalnom festivalu alternativnog i novog teatra „Infant“ koji je upravo završen a predstava subotičkog pozorišta „Kostolanji Deže“ – Turbo paradizo, proglašena je za najbolju. Ovoj predstavi je pripala nagrada za najuspešniji eksperiment, odnosno predstavu u celini.
Za „Tubro paradizo“ i reditelja Andraša Urbana žiri je u svom obrazloženju naveo da je „Velikodušna i odvažna freska o savremenom pozorištu i svevremenom pozorištu, subverzivni i odgovorni čin odlične trupe i reditelja. Koristeći veoma savremene i eksperimentalne forme, ovaj reditelj ne nameće sopstvenu personalnost predstavi, nego otvara prostor za razigrano, pa ipak, bolno razumevanje ljudskog postojanja na veoma konkretan i širok način“
Nagradu je jednoglasno dodelio žiri 38. Infanta, u kojem su bili: pisac Andraš Viški iz Rumunije, glumica Karolina Pečenji iz Francuske i scenograf i koreograf Boris Čakširan iz Srbije. Priznanja su uručena odmah nakon proglašenja, na zatvaranju Infanta u nedelju uveče.
Na ovogodišnjem Infantu je tokom devet dana izvedeno dvadeset predstava, u selekciji našeg koreografa, glumca i reditelja Deneša Debreija.
Njihovi autori su bili iz dvanaest zemalja u inostranstvu: iz Hrvatske, Grčke, Holandije, Slovenije, Bugarske, Nemačke, Francuske, Mađarske, Japana, SAD, i Makedonije, kao i iz Srbije.
„Pored predstava, izvedenih u manje ili više uobičajenim pozorišnim formama na koje smo navikli, bez obzira da li je plesni ili dramski teatar u pitanju, na ovogodišnjem Infantu smo imali prilike i da prisustvujemo onima za koje bi se pre, odnosno tačnije, moglo reći da su u smislu forme više nalik izložbi, ili lavirintu kroz koji se prolazi i traži izlaz.
Pored ove različitosti u formama, postoji naravno i tematska različitost, koja obuhvata i ono što je opšte, istorijsko, kao naša zajednička prošlost, što je jedan od motiva nekih predstava, dok se druge bave pojedinačnim, odnosno ličnim i intimnim. Neke predstave koriste savremenu tehnologiju i oslanjaju se na nju, a neke se fokusiraju na sopstvene izvođačke snage i svoja tela (ples) i psihu. Još jedna dominatna karakteristika ovogodišnjeg festivala je uključivanje publike u samu predstavu, brisanje granice između izvođača i gledalaca u pojedinim predstavama“ – navodi list Dnevnik.
Nagrade u ostalim kategorijama pripale su Nemcima, Francuzima i Japancima. Nagrada za najoriginalnije istraživanje jednog od segmenata pozorišnog jezika, dodeljena je performansu „Alež“, u produkciji kompanije „Javno u privatnom“, Nemačka/Francuska, čuji je autor i izvođač Kleman Le. Nagrada za izuzetnu ekspresivnost na graničnom području između pozorišta i ostalih umetnosti, ili stvaralaštva u najširem smislu, dodeljena je instalaciji /performansu „Reflektorka“ Naoko Tanake iz Nemačke / Japana.