Nakon završetka pruge, skretnica i potrebnih objekata, od početka avgusta može da krene teretni saobraćaj između Segedina, Reske i Subotice, da bi se obezbedila zaobilaznica dok traju radovi na obnovi pruge Budimpešta-Kelebija – saopštila je informativna služba mađarskih železnica MAV.
U saopštenju stoji da je u ponedeljak na pruzi Segedin-Reske počela sa radom mašinerija jednog od najvećih preduzeća za proizvodnju mašina za izgradnju železnice na svetu, Plasser & Theurer. Ova mašina po smeni može kompletno da izgradi 1,5-2 kilometara pruge.
Generalni direktor MAV-a Robert Homolja je izjavio da će pruga između Segedina i Reske posle modernizacije igrati važnu ulogu u ekonomsko-društvenom razvoju pograničnih regiona.
Prema planovima će se do kraja jula završiti izgradnja pruge, i od 1. avgusta može krenuti teretni saobraćaj, što je dobrodošla zaobilaznica dok traje obnova pruge Budimpešta-Kelebija. Dok se ne završe radovi na pratećim objektima, teretni vozovi će saobraćati samo noću, a preko dana, između 8 i 18 sati će se nastaviti radovi do jeseni 2023. Godine, kada se planira puštanje u promet putničkog saobraćaja.
Vozovi će na obnovljenoj pruzi saobraćati brzinom od 120 kilometara na sat, a na nekim kraćim deonicama će ograničenje brzine biti 80 kilometara na sat.
U okviru obnove će se modernizovati i stanica Reske i uspostaviti neke nove stanice sa svim potrebnim pratećim objektima za prijem putnika.
Ova investicija je povezana sa obnovom pruge u Srbiji, između Horgoša i Subotice. Znatno će podići standard putničkog saobraćaja, a u zavisnosti od procedure na graničnom prelazu, putovanje između Segedina i Subotice će trajati 30-50 minuta – stoji u saopštenju.
(MTI)