Nakon završetka pruge, skretnica i potrebnih objekata, od početka avgusta može da krene teretni saobraćaj između Segedina, Reske i Subotice, da bi se obezbedila zaobilaznica dok traju radovi na obnovi pruge Budimpešta-Kelebija – saopštila je informativna služba mađarskih železnica MAV.
U saopštenju stoji da je u ponedeljak na pruzi Segedin-Reske počela sa radom mašinerija jednog od najvećih preduzeća za proizvodnju mašina za izgradnju železnice na svetu, Plasser & Theurer. Ova mašina po smeni može kompletno da izgradi 1,5-2 kilometara pruge.
Generalni direktor MAV-a Robert Homolja je izjavio da će pruga između Segedina i Reske posle modernizacije igrati važnu ulogu u ekonomsko-društvenom razvoju pograničnih regiona.
Prema planovima će se do kraja jula završiti izgradnja pruge, i od 1. avgusta može krenuti teretni saobraćaj, što je dobrodošla zaobilaznica dok traje obnova pruge Budimpešta-Kelebija. Dok se ne završe radovi na pratećim objektima, teretni vozovi će saobraćati samo noću, a preko dana, između 8 i 18 sati će se nastaviti radovi do jeseni 2023. Godine, kada se planira puštanje u promet putničkog saobraćaja.
Vozovi će na obnovljenoj pruzi saobraćati brzinom od 120 kilometara na sat, a na nekim kraćim deonicama će ograničenje brzine biti 80 kilometara na sat.
U okviru obnove će se modernizovati i stanica Reske i uspostaviti neke nove stanice sa svim potrebnim pratećim objektima za prijem putnika.
Ova investicija je povezana sa obnovom pruge u Srbiji, između Horgoša i Subotice. Znatno će podići standard putničkog saobraćaja, a u zavisnosti od procedure na graničnom prelazu, putovanje između Segedina i Subotice će trajati 30-50 minuta – stoji u saopštenju.
(MTI)
„Vozovi će na obnovljenoj pruzi saobraćati brzinom od 120 kilometara na sat, a na nekim kraćim deonicama će ograničenje brzine biti 80 kilometara na sat.“
Sasvim je to dovoljna brzina za naše uslove i za ovu relaciju, jedina šteta je što su kontrolne procedure na graničnom prelazu spore.
Pruga je za 160, zasto ne ide 160?
Da madzari kasne puno 2023
Jebiga. A nas voz bi mogo da ide do horgosa zasad bar putnicki i da prugu razrade.
@Jaa
Pitanje ti je verovatno ironija?
Savremeni prosečni automobili mogu da postignu brzine od 160-200 km/čas, ipak se na auto-putu iz bezbednosnih razloga vozi maksimum 130 km/čas.
Nema potrebe na ovako kratkoj relaciji da voz saobraća 160 na sat, ovde minut, dva, ne znači ništa što se tiče dužine putovanja.
Voz koji juri takvom brzinom, mora i bezbedno da se zaustavi.
Putni prelazi na ovim prugama do 160 km/čas su u istom nivou sa prugom, sa obezbeđenim rampama, ako bude neko pokušao da zaobiđe branik, velika je verovatnoća da će nastradati.
Treba da se spojite na nove pruge u Hrvatskoj ,naime tamo već 10 godina idu vlakovi 160 km na sat bez problema…Brži ,sigurnije i kraći put prema zapadnoj Europi. Mađarska je samo slepo crevo.
@johann
Kada sa Hrvatskom uspostavimo odnose kao sa Mađarskom možda i izgradimo neku prugu do tamo.
Šta je sa nezavršenim nadvožnjakom postat će spomenik
Pa pre mesec dana su rekli pruga gotova, a sad…
Nadvoznjak kod Miraza ??? Sta je snjim ???
@ Danilo
Radi se pomocni kolosek,ali bez dozvole,pa zato se ne otvara,jer nemaju jos projekat za drugi kolosek! To je onaj blizi Mirazu. Kad bude gotvo projekat i dobije dozvole tek onda mogu da ga otvore!
Kako nešto gradi, država na crno ,bez projekta.Jel to primer građanima?.