U Suboticu stigao prvi putnički voz iz Segedina

Prvi voz iz Segedina, nakon pauze od osam godina,  stigao je rano jutros nešto iza 7 časova u Suboticu. Svečani doček voza organizovan je ipak na nedavno obnovljenoj železničkoj stanici na Paliću gde su vozom iz Segedina doputovali Janoš Lazar, mađarski ministar građevinarstva i dr Balint Pastor, privremeni predsednik Saveza vojvođanskih Mađara i predsednik Skupštine grada, dok su ih na stanici dočekali Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije i Stevan Bakić, gradonačelnik Subotice.

„Ovo je voz prijateljstva, Srbija i Mađarska su prijateljske zemlje i mi se trudimo da živimo kao da među nama nema granica, iako ona formalno postoji i ovo je samo još jedan korak ka tome da pokažemo da u ovom trenutku ne postoje dve zemlje, dva naroda koji bolje sarađuju od Srbije i Mađarske.“

Doček na stanici na Paliću (Foto N. Tumbas)

Cena karte u jednom pravcu je 741 dinar, voz staje na Paliću, Bačkim Vinogradima, Hajdukovu, Horgošu, a u mađarskom pograničnom mestu Reske u vozu se obavljaju carinske formalnosti i kontrola putnih isprava. Odatle voz nastavlja za Segedin. Putovanje traje između 82 i 101 minut.

 

Politika



KOMENTARI

  1. Sale kaže:

    21 vek drzave se utrkuju u osvajanju svemira a mi se veselimo sto voz ponovo ide i to sporije na novoj pruzi nego pre 50ak godina…

  2. TkoJeOvdeLud kaže:

    Cena vozne karte je visoka, ne postoji popust ni za povratnu kartu, ni za grupnu kartu, ni za određene kategorije putnika, nema mogućnosti kupovine preko aplikacije. Inače podržavam ponovno uspostavljanje vozova na pruzi između dva grada i red vožnje je za početak više nego dobar ali cena karte je nešto što nam mnogo znači i trebalo bi da bude znatno povoljnija.
    Naravno i prilika za promociju političara je nepotrebna. 21. vek je, puštanje voza u saobraćaj i nije neka velika stvar.

  3. suboticanka kaže:

    „Dokoni popovi i prasice krste“ a na krstenju sendvici!

  4. Marija kaže:

    Putovanje traje između 82 i 101 minuta, a pruga elektrificirana i dozvoljena brzina je 100km na sat! baš je brza pruga za razdaljinu od 38km

  5. Palotay kaže:

    Spore pruge Srbije do Tokija.

  6. Trovach kaže:

    Svecanost k’o za otvaranje transamericke pruge, a otprilike toliko godina i kasnimo za razvijenim svetom.

  7. Tavankut kaže:

    Dajte normalizaciju linija iz pravca Sombora.

  8. Vranje kaže:

    „Srbija ne sme da stane“. Pruga dužine 38 km, vožnja 101 minut. Stvarno je to brza pruga.
    Brza pruga kao i Srbija „Ekonomski tigar“.
    Prošle izbore Mađari glasali u Vranju.
    Sada Vranje overava potpise Bunjevcima.
    Basta postao Bunjevac.
    „U Vranje nema laganje“!

  9. Ja kaže:

    Da li voz saobraća nedeljom po ovom redu vožnje? Gde se kupuju karte? To nas interesuje a ne Janos, Balint i Vesić

  10. Građanka kaže:

    Mogla bi vladt prvo da pokaže prijateljstvi prema svojim građanima koji radi studija, lečenja , drugih administrativnih obaveza moraju da idu u Novi Sad, glavni grad Vojvodine, a nemaju mogućnost to da ostvare vozom, nego putuju skupim autobuskim prevozom i autobusima koji su neuslovni.

  11. pista kaže:

    Eeeeh… ako se na palickoj zel. stanici danas skupila ovolika bulumenta sta li ce biti ako krene medjunarodni voz (ponovo) kroz Suboticu izmedju BG i BUD. Inace, onako usput: zasto lokomotiva dizelas i zbog cega treba sat i po za 44 km izmedju dva bratska grada? (obecavali su 40 min.)

  12. Mare kaže:

    Mi slavimo sto imamo voz izmedju dva grada udaljena 40-ak kilometara, u sred ravnice.
    Dobrodosli u 18. vek!

  13. zig zigi kaže:

    Koja sprdnja sa narodom!

  14. Đura kaže:

    Zasto penzioneri nemaju popust?

  15. Rax kaže:

    Namerno je cena visoka, da bi rekli da nije rentabilno. Bojkot vozu i izborima!

  16. Biba kaže:

    Treba glasno reći, dizel lokomotiva je zato što Mađari nisu završili elektrifikaciju pruge! Toliko o tome koliko im je stalo!

  17. Mirko Pajčin kaže:

    Zašto nisu čekali voz kod Lidla?

  18. Anonimni kaže:

    @ pista
    zbog eko 6 motora 😀 😀 😀

  19. Stipan kaže:

    Nema Mirovića, Bakić ozdravio;))

  20. Zax kaže:

    To je smisleno isključivo zbog izbegavanja eventualnih gužvi na graničnim prelazima.Inače je presporo i preskupo.

  21. diki kaže:

    Ovo smo imali za vreme Tita.

  22. zozon kaže:

    @diki
    Nosi se u ……. i ti i Tito. Ćopavi bravar je najveća zabluda naroda na ovim prostorima. Da je 1945. sve što se dešavalo u II Sv. ratu nazvao pravim imenom i prave krivce osudio ne bi smo imali devedesete.

  23. sale kaže:

    @TkoJeOvdeLud
    Mnogo vam je 741 dinar. Dve kutije cigareta koje popušite svaki dan i ne kukate kako vam je to mnogo. Tri piva u kafiću koja takođe popijete i nije vam puno. Ljudi budite malo realni.

  24. Asd kaže:

    Što ga ne dočekaše na subotičkoj stanici? A, da, ona nema krov…

  25. Asd kaže:

    @sale jeste, mnogo je. 5l goriva=900 din, vozna karta tamo i nazad 1500 din

  26. Kveker kaže:

    @ Tavankut -To je diskriminizacija prema građanima koji žele putovati u Hrvatsku ( grad Osijek i vinkovce ) ! Srbija favorizuje Mađarsku i koči svoje građane koji žele putovati u Hrvatsku .Zašto ?

  27. laki kaže:

    @sale

    To ne znači da je karta jeftina, nego su pivo i cigare skupe zbog akciza i poreza. Čak je i Miloševićeva garnitura imala obzira prema najjeftinijoj zabavi građana. Učinili su da bar i siromašno građanstvo u nečemu može da uživa. Kod ovih današnjih su pivo i cigare luksuz.

  28. stormwatch kaže:

    @zozon

    Gospon zozon je beogradski mangup poslat da lupeta na subotickim portalima iako Subotice nikad video nije….eno ga raspiso se na drugom mestu o povracaju ambalaze u Lidl i pohvalio se da je beogradjanin.

    ZIVEO TITO!

  29. Palotay kaže:

    Bilo je bolje i jeftinije.

  30. Jokay kaže:

    @ kveker u Hrvatskoj sve pruge su modernizovane pa i prema Srbiji i prema Mađarskoj, Upravo pre nekoliko meseci su spojeni i prema Mađarskoj preko Belog Manastira- Europski koridor Budimpešta -Hrvatska zapadna Europa. Problem je u Srbiji koja ne želi željeznički koridor prema Hrvatskoj državi .

  31. zozon kaže:

    @stormwatch
    Nisam ja nikakav beogradski mangup. Da li možeš zamisliti da dve osobe imaju isti nick name. Ne možeš jer tebi to ne dolazi do mozga. Da li stvarno misliš da nekog beogradskog mangupa interesuju vaša lupetanja.

  32. sale kaže:

    @Asd
    Iz cene vozne karte treba finansirati i dizel ili struju, održavanje lokomotive i vagona, održavanje pruge, plate mašinovođa i kondukter, porez itd.itd.

  33. Trovach kaže:

    @sale…Zar vi botovi stvarno mislite da smo mi idioti? Po tvojoj logici automobil nema nikakve druge troskove sem goriva. Ne kvari se, ne registruje se, zimske gume su besplatne i same se namontiraju… U vozu se prevozi velik broj ljudi, pa se ti troskovi dele na njih. Po ovoj ceni karte se meni vise isplati da sam kolima odem do Segedina i da se vozam do svake prodavnice i lokala.

  34. Palotay kaže:

    @sale

    Greška. Železnica je državna strateška investicija. Služi za promet robe, sirovina i mobilnost građana, stanovništva koji time stvaraju ekonomsku aktivnost. Troše, rade, kupuju, prodaju na većem dosegu. Cena karte je zanemariv prihod u stavci troškova održavanja železnice.

  35. Trovach kaže:

    @Palotay…Meni je jedan masinovodja pricao da je prevoz putnika zeljeznicom cist gubitak i da je zarada na prevozu robe, a putnike moraju da prevoze, kao i svuda u svetu. Zato je ovako visoka cena karte besmislena i odredjena samo da bi odbila eventualne putnike, pa da se moze reci kako nema zainteresovanih.

  36. Palotay kaže:

    @Trovach

    Da, ekonomska dobit od železničkog prometa nije direktna već posredna. Trenutna cena vozne karte je čista politička igranka bez ikakve ekonomske osnove.

  37. Kalauz kaže:

    @ Trovach
    @Palotay
    Javni prevoz, zeleznica , gradski saobracaj i slicno je svugde u svetu deficitarna stvar. Troskovi su uvek i svugde veci od prihoda. Za prevoz tereta se placa ekonomska cena koja pokriva troskove. U putnickom saobracaju to nije sliucaj i linija „vozi“ po redu voznje bez obzira da li u vozilu sedi samo jedan ili cak ni jedan putnik.Gradski prevoz ima jednu drugaciju racunicu. Recimo u jednom vecem gradu iz nekih razloga jedna tramvajska linija u ranim jutarnjim satima nije u saobracaju , nesto se pokvarilo i do popravke je potrebno vise sati. Tu se ne racuna broj neprodatih karata potencijalnih putnika, nego je glavna racunica koliki broj ljudi nije dosao, ili je dosao sa velikim zakasnjenjem na svoje radno mesto. Koliko je to izgubljenih radnih sati i kolika je ukupna steta koja iz toga proizilazi. Jedna tako nastala steta se izrazava u milionima €.Dakle javni saobracaj se subvencionira manje za neciji komfor a vise iz ekonomskih razloga koji su strateski cilj svake drzave. Izgubljeni sati su izgubljeni prihodi, a izgubljeni prihodi su izgubljeni poreski doprinosi u javnu kasu koja je nadlezna za javni saobracaj. Sto ne platis (dotiras) na mostu – platis na cupriji.

  38. Palotay kaže:

    @Kalauz

    Pa o tome ti pričam.
    Hvala što si detaljno objasnio temu državne potrebe za subvencioniranje troškova prometa robe i građana a u smislu posredne ekonomske dobiti.

  39. Rax kaže:

    Kad ce ovaj retardirani ( ca 60% svetske populacije,to je statistika covid genocida). vise da zaustavi ove neljude? Nama ce uskoro zabranito da prdnemo,jer time zagadjujemo ovu planetu,dok vucic stalno gradi auto puteve,a javni saobracaj sve skuplji. I nije to sve, sve ove lose odluke belosvetskih kriminalaca,treba mi da platimo.
    Ove odluke ne donosimo mi,zato bi politicari i njihovi biznismeni trebali da odgovaraju za unistenje ove planete,a ne mi.

  40. Asd kaže:

    @sale jasno je to meni. Pričam sa stanovišta običnog građanina da je vozna karta u poređenju sa putovanjem autom SKUPA. Mene kao običnog građanina stvarno ne treba da zanima koga i sta oni finansiraju od tih 737 din. (to je cena od pre dva dana, juče je bila već desetak dinara više) već da odlučim šta mi je povoljnije i komfornije. Ja sam odmah računala x3 jer nas je troje, pa mi se zavrtelo u glavi kad sam došla do cifre od 4500 din tamo i nazad. Razlika je oko 3600 din koje uštedim ako idemo autom.

  41. stormwatch kaže:

    @Zozon

    Zozon je iz Beograda napisao sledecu poruku:

    „Nisam ja nikakav beogradski mangup. Da li možeš zamisliti da dve osobe imaju isti nick name. Ne možeš jer tebi to ne dolazi do mozga. Da li stvarno misliš da nekog beogradskog mangupa interesuju vaša lupetanja.“

    Beogradski mangupi nisi……to je sigurno……ali iz Beograda jesi. Drugo, u Beogradu NEMA mangupa, to sto vi nazivate beogradskim mangupima to su im sve tate policajci, ili su tate neki krimosi/politicari na pozicijama i u 95% procenata navijaci-„patriJote“-BIA tasteri. To nije manguparija, nego drzavno finansirani mangupi na grbaci naroda, to se kod vas u poluorijentalnoj selendretini Beogradu naziva „mangup“, ali je u svakom drugom delu sveta to predmet zajebancije i zove se upravo TASTER. Da postoje dva lika sa istim nadimcima veoma je moguce….ali da ta dva „momka“ imaju isti stil pisanja, to nije moguce.

  42. No name kaže:

    Trovach – zar vi idioti stvarno mislite da smo mi botovi?

OSTAVITE KOMENTAR

+ 63 = 66

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 14 + 14 ?
Please leave these two fields as-is: