U vozu za Sentu

Kasnili su radovi na obnovi pruge Subotica – Senta gotovo godinu dana, a onda kada je došao taj značajni dan za železnicu, da ovaj pravac bude ponovo otvoren, izostala je očekivana svečanost, ako ne na najvišem nivou a onda barem lokalnom. Tiho, gotovo stidljivo, jedne novembarske večeri ušao je u Suboticu senćanskom prugom voz zvani „Ruskinja“.

Isto kao što je pre nekoliko godina nenajavljeno otišla u Sentu.

Novi crveni vozovi su već bili uvedeni na svim linijama, osim na ovoj, zbog izuzetno lošeg stanja pruge koja bi „rasturila“ tek kupljene mašine. Stari šinobusi su se tresli i poskakivali pa se smatralo za rizično da ih zamene novi. Ipak, jednog dana, bez najave je u staru senćansku stanicu polako ušao novi voz. Morao je da ide baš polako pa je vožnja duga 40 kilometara između ova dva grada trajala gotovo devedeset minuta.

Onaj ko se klackao sat i po prugom starom jedan vek, zna da ceni to što se danas vreme puta skratilo na 45 minuta. Jeste da se govorilo kako sada voz ide brzinom od 80 na čas, ali to nije prosečna brzina. Idealnih pola sata kvari spor izlazak iz stanice, zaustavljanje u Oromu i na pružnim prelazima bez rampe.

Ako „Ruskinja“ negde pojuri tih 80 na sat, onda je to u prvoj polovini puta. Konačno ova mašina može da pokaže malo svoje moći dok proleće kroz Bikovo i Gabrić (stanice u ta dva sela su zatvorene već desetak godina).

Već nakon dvadesetak minuta stiže se na pola puta do Sente, u selo Orom. Zajedno sa rekonstrukcijom pruge, urađena je i obnova železničke stanice u ovom mestu. Stari magacini koji je okružuju odaju da je ovde nekada bio živ robni promet. Ni sada ova stanica nije bez značaja čim u njoj još stoluje otpravnik vozova a sada je dočekala i da bude renovirana.

Stanica Orom

Za razliku od nje, poslednja stanica pre dolaska u grad na Tisi jeste Gornji breg. Voz se zaustavlja ispred staničnog objekta koji je danas nastamba jedne veoma siromašne porodice. Putnici sa pruge koja je nekada bila jedan od pravaca „Orijent expresa“, zaustavljaju se tik uz prozor i pogled na sliku bede, ili uz kokošinjac i veš okačen na štriku. Ipak, to je stanica sa klupicom i nalepljenim voznim redom.

Uz sve ove zanimljivosti, putovanje ovom prugom pruža lepe vidike. Vojvođanska polja koja menjaju boje u zavisnosti od godišnjeg doba (zelene, žute, crvene, bele…), neometan pogled na izlaske i zalaske sunca, zatim srndaće, zečeve, fazane i druge žive stvorove koje u toku dana pored pruge niko ne uznemirava, osim ovog voza koji prođe nekoliko puta.

Dakle, Subotica je od reke Tise sada svega 45 minuta po ceni od 300 dinara za povratnu kartu. Putnika ima malo, najviše zbog odsustva đaka i studenata koji su inače najbrojniji putnici.

Pri povratku je voz iz Kikinde u Sentu došao sa zakašnjenjem od 20 minuta i tako poništio ono što se želelo obnovom pruge, a to je skraćeno vreme putovanja



KOMENTARI

  1. Klara kaže:

    …I ovo smo docekali!!!Meni licno,mada nikad ne putujem na tu stranu,jaqko mi je drago!!!…A ako pukne prolece,i bit ce suncani dan…kupi cu kartu i razgledacu jos nevidjenu deo Vojvodine…Svaka cast!!!…

  2. Bivši kaže:

    Šteta što pruga Senta Kikinda nije obnovljena. U Novom Miloševu se pruga grana ka Kikindi i Zrenjaninu i obnovom odatle do Kikinde i Zrenjanina bi se napravila najkraća veza između Subotice i velikih gradova srednjeg i severnog Banata.

  3. Bolje voz od busa kaže:

    Sad da probam svaku prugu koju renoviraju. Cekam szeged i baja pruga a i za osjek cu ici nedavno sam vido da ima voz sa presedanjem …fali do n sada brza pruga. A icu u novi sad i preko sombora i odzaka da vidim i to.

  4. бата kaže:

    Da li se zna kada će početi gradnja pruge Subotica -Novi Sad?

  5. Peter kaže:

    Dok je isla gara bilo jei para

OSTAVITE KOMENTAR