Uklanjanje starih koloseka na stanici

Na glavnoj železničkoj stanici u Subotici, počelo je uklanjanje starih koloseka. Do Kelebije će biti postavljeno 28 kilometara novih šina. Inženjer Zorica Jovanović, inženjer kineske kompanije koja je izvođač radova na potezu do buduće stanice Lovćenac – Mali Iđoš -Subotica – Kelebija ističe da je reč o prvoj fazi radova za grad Suboticu. Po završetku ovih, glavnih radova, stručnjaci Zavoda za zaštitu spomenika kulture rekonstruisaće ovdašnju železničku stanicu.

Glavni izvođač radova na trasi Novi Sad – Subotica (Kelebija) su Kompanije „Krik“ i „China Communications Construction Company“. Angažovani su i podizvođači dve kineske kompanije koje po potrebi u posao uvode i srpske podizvođače.

Trasa od Novog Sada do Kelebije dugačka je 108 kilometara i zahtevnija je od prethodne koja je povezala prestonicu i centralni grad Vojvodine. Od novosadske stanice do Kelebije uklanjaju se stari koloseci i kontaktne mreže. U toku su pripremni radovi,a radiće se najpre faza do Lovćenca, dugačka pedesetak kilometara. Pored radova na infrastrukturi, do Lovćenca će biti izgrađeno i 16 nadvožnjaka.



KOMENTARI

  1. Levenhilll kaže:

    A kad ce da rasturaju Majsanski most? Mi u Zeljeznickom naselju od toga najvise strepimo, jer onda necemo imati pristup gradu osim preko Jovana Mikica, ali ce nam tad trebati sat vremena da stignemo u grad, dok nam sad treba 20 minuta.

  2. Lord Sidni kaže:

    Jedva čekam da vidim kako će izgledati stanica.

  3. dule kaže:

    @Levenhilll
    Možete kroz Kertvaroš ili preko Partizanskih baza. Mislim ipak da je najbolje da vam se izgradi jedan montažno demontažni most. Čoveče Srbija i Subotica dobijaju modernu železničku vezu sa Evropom i glavnim gradovima dve države a ti pitaš za tvoj Majšanski most i kako ćeš do mlečne Pece i varoške kuće.

  4. Istinom protiv lazi kaže:

    @ dule
    SRBIJA NISTA NE DOBIJA!!!!!!! SVE SU TO GRADJANI SRBIJE PLATILI I PRETPLATILI iI NAPUNILI DZEPOVE RAZNIM SVETSKIM I DOMCIM LEZILEBOVICIMA!!!

  5. lepo se radi kaže:

    odlicno

  6. Deks kaže:

    Po nekim varoskim pricama,ulica ispred zeleznicke stanice nece biti vise za saobracaj,e sad da li je istina Ili ne,ali mislim da je to dobra ideja,da to bude neki plato,bez onog nakaradnog parkinga ispred.

  7. Pere kaže:

    Samo da izmeste teretane koloseka iz centra subotice i spoje grad.

  8. Hektor kaže:

    @dule
    Kakav si ti covek nerealnog ramisljanja?
    U pravu si da Srbija i Subotica dobijaju modernu zeljeznicku vezu sa Evropom, ali da li je realno, po tebi, da mnogi stanovnici naseg grada sa druge strane pruge, a koji mozda nikada u zivotu nece koristiti brzu prugu, a i oni koji ce je koristiti, nisu zabrinuti i da ne strepe od toga kako ce oni da stignu u centar grada, mozda na radno mesto, pa cak i na pijacu, svejedno.
    Pruga preseca grad na dva dela.
    Onaj podvoznjak kod Madlena iznad kojeg ide segedinska pruga kanda nesto zeznuli, inace bi ga verovatno vec otvorili.
    Majsanski most je od velikog znacaja u Subotici, recimo, kao Varadinski most u Novom Sadu.
    Seti se samo koji saobracajni kolaps nastaje kada padnu nagle kise.
    Majsanski most je jedina saobracajnica kojom tada moze da se prodje, podvoznjaci plivaju pod vodom.
    O takvim stvarima isto treba unapred razmisljati.
    Saobracajnih problema ce svakako biti i ako naprave Majsanski most, ali ce biti znatno manji.

  9. Arh 2 kaže:

    Popstoji stari projekat da se izgradi pasarela iznad koloseka od Kireške ulice sa jedne strane i Vase Stajića sa druge strane. Sad je vreme dase taj davnašnji projekat realizuje.

  10. Trlababalan kaže:

    Konacno

  11. Arh 2 kaže:

    Nako će staviti dobru svotu novca od prodaju starih nasleđenih šina još iz Austrougarske Monarchije. Naime ako pogledate te šine na njima često piše da je proizvođač Diosgyor 1910.
    Ali neko ne govori o tome šta će biti sa vrednom istorijskom građevinom vodotornjem čiji krov je uništen neodgovornim radovima kada su na krovište postavili razne antenske urteđaje koja je služila Radio Subotici. Krov danas prokišnjava drveni delovi su u oštećenom stanju i prete da se zaruše u tavanski prostor vodotornja, Ovde bi glavnu reč trebali da odrade ,zaštitari ,u gradskom zavodu koji brinu o restauraciju i zaštitu istorijski objekata u Subotici. Naime stari vodotornji u Europi su pod posebnom zaštitom .Naime jedna najvrednija zgrada u Subotici već je doživele sudbinu takve nebrige , tu bivšu ciglanu koji su pre nacionalizaciju koristila poredica Molcer – Molzer čiji je vlasnik i bio, nedavno su skroz porušili sa karakterističnim dimnjakom. Ovo bila velika šteteta za grad jer upravo ova ciglana je doprinela najviše da se njihovim proizvodima gradi grad Subotica pa i šire.

  12. Tramp kaže:

    Molim gospodu foromaše da me iznose nikakve ideje o majšanskom mostu .Navatace se neki kvazi stručnjak iz postojece buljumende pa ce traziti izradu(a poznati su po tome)projekta za metro.
    .

  13. DD kaže:

    Kome ce otići novac od prodaje šina? Hehe

  14. Cibolja kaže:

    @Dule
    Kertvaroš ili preko Partizanskih baza???? Da li si ti pri sebi, pa da preko Partizanskih baza idem u grad iz Zeleznickog trebalo bi mi sat i po vremena, nemaju svi kola pa da zuje po gradu, znas li koliko ljudi i dece idu peske odatle u grad svaki dan? Sram te bilo kako umanjujes problem koji ce tim ljudim pretvoriti zivot u pakao i to visegodisnji jer ce radovi trajati sigurno dugo.

  15. Građanin kaže:

    @Dule, mene zanima rešenje Majšanskom mosta i kako će se stizati u grad. Pruga koja će povezivati dva glavna grada sa Evropom nimalo me ne interesuje. Moj problem i ostalih stanovnika je“ put“do grada, na mostu se uvek čeka, velika je frekvencija vozila. Sa ove strane prema gradu postoje samo dva ulaza i oba preko mosta , i ako se oni zatvore ostaje nam da letimo. Ta najavljivana pruga trebala je biti gotova u celosti još pre 3 godine, dosta će još vode proteći Dunavom do njenog završetka. Setih se onomad najavljivanih od strane predsednika letećih automobila, možda nam oni stignu do tada i rešen problem.

  16. Rax kaže:

    Ove investicije treba primati sa velikim rezervama. Ovo rade kinezi, koji su do juce ziveli u mraku. Kadar srpski je naravno sa kupljenim diplomama. Suboticu vode ljudi, koji su dosli iz nigde. Ova kombinacija je uspela na palicu da odsece vecinu stanovnika od centra (pijace, ambulante,prodavnica i autobuske stanice). Napravili su jedan podvoznjak sa stepenicama, bez mogucnosti prelaska biciklom,sa jednim malim liftom,koji ne radi. Majka sa decijim kolicima nema sanse da predje iz orbanove do gore navedenih ,isto tako stariji gradjani, ne mogu da silaze tim silnim stepenicama. Cula sam, kada padne kisa, vode ima do kolena. Neko je na ovom jednom jedinom prelazu zaradio mnogo para, za gradjane, skoro 100% nefunkcionalno. Reagujte sada, jer kada se ovi late posla,bude vec prekasno.

  17. dule kaže:

    Za one koji tvrde da izgradnjom ove pruge građani ne dobijaju ništa imam samo jedan komentar. Pruga ne znači samo putovanje od Beograda do Pešte. Subotica time postaje važno saobraćajno čvorište, to podrazumeva otvaranje novih firmi, nova radna mesta, bolje plate itd…
    Onima drugima koji govore kako će im život za tih (kako oni kažu) nekoliko godina biti uništen preporučujem da se organizuju naprave barikade i stanu u odbranu mosta i vrate se na parnjače, obnove ložionicu koja je bila tu u njegovoj blizini i ako mogu pronđu neki ugljenokop iz koga će izvlačiti ugalj za svoje „gvozdene konje“.

  18. Građanin kaže:

    @DULE, na koji način ste Vi namireni za ovakve neprimerne , a moguć reći i za bezobrazno drske komentare, pitam?

  19. Hiram kaže:

    O za šine će neko masno da se ovajdi, samo ne građani koji plaćaju porez.

    Poznato je da je čelik proizveden pre atomskih udara 1945te i nuklearnih proba 50tih izuzetno na ceni jer nema tragove radijacije u sebi tj ima nisko pozadinsko zračenje. Ceo biznis je napravljen od izvlačenja olupina iz mora i prodaje čelika sa železnice jer se koristi u uređajima koji zahtevaju najveću osetljivost za detekciju radionuklida uključujući i naučne instrumente koji se šalju u svemir i Gajgerove brojače.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Low-background_steel

    Mada poznavajući ove papane kod nas, Kinezi će to da pokupe šatro kao otpad, znajući jako dobro o čemu se radi.

  20. Istinom protiv lazi kaže:

    @ dule
    A pre toga nije bilo pruge??
    Nije bilo sve to i dosada???
    Koliko je nekada vozova prolazilo kroz suboticu i koliko je tona tereta i putnika,a koliko ce posle ovoga?
    Koliko je nekada bilo zaposlenih na zeleznici,a koliko ce ih biti sada??
    Kad se pravis pametan uporedi sve ove navedene podatke iz npr 1988,1998,2008 i 2018,a ne prazne price bez dokaza i osnova i videces koliko ste vi i vama slicniupropatili ovu Suboticu i Srbiju!!!Podaci sve pokazuju ,a ne lazna prazna demagogija!
    Dosta sa laznom demagogijom, sve sto se moze i sve sto je vredelo od privrede ste upropastili u Subotici i sada se pokusava mrvicama zamazivati ljudima oci!!
    Nisu ljudi glupi da ne vide stvari!!!

  21. Hanibal Alpski kaže:

    @ dule ;Prvo Subotičko željezničko čvorište je bilo još za vreme Auistrije i Austrougarske Monarchije največe čvorište. Drugo postoji plan za zajedničko tretni čvorište preme mađarske granice u blizini .deskaške šume ,. Radovi su početi ali zbog srateških razloga još za vreme Juge su prekinuti .Betonski temelji su zatrpani i maskirani rastinjem da se ne mogu otkriti.Navodno ispod zemlje se nalaze zatrpani hodnici i druge infrastrukturi sadržaji.

  22. jovan kaže:

    @ Građanin . Ovo sa Majšanskim mostom se radi namerno. Naime posle ovoga cene nekretnine će pasti u Željezničkom -Majšanskom i naselju Makova sedmica. A upravo tamo se predviđa nova poslovna-privredna zona sa velikim ulaganjima. Potencialni mešetari ovo će iskoristiti da jeftino dođu do tih nekretnina koje će kasnije za dobre svote protrgovati. Samo da se ne ponovi istorija kada je sa jedne strane bila Szegedinska županija a sa druge strane grada je ,carovao , Car Jovan Nenad-crni.Znali su oni dobro koji su naselili uži centar grada zašto su to tako uradili !

  23. Majstor Jozo kaže:

    Da li će ti stručnjaci Zavoda za zaštitu spomenika kulture kada budu rekonstruisali ovdašnju železničku stanicu sačuvati i autentičan miris WC-a?

  24. vasa kaže:

    Пруга је Суботицу учинила градом , нова пруга ће утицати да се град развије , градиће се нови Мајшански мост који ће повезивати Макову седмицу са центром

  25. X-MEN kaže:

    Ciboja*
    A i ostali stvrano ste ograničeni , ništa vama ne treba, vama je važno gde će se proći i preći biciklom a što je pruga međunarodna to nema veze , znači da se ne gradi , pravo subotičko -bunjevački mentalitet , nikakve inovacije samo teraj ( tiraj ) kako je bilo po sistemu “ mož i bez toga , šta će nam “ onom jednom “ političari iz vlasti došli od nigde “ pa što ste im dozvolili da dođu i da vam uzmu funkcije, znači da ste vi ne sposobni….salašari.

  26. Građanin kaže:

    @Vasa, kada će se graditi novi Majšanski most, ko Vam je to šapnuo, baš ste me obradovali.

  27. Croat kaže:

    Arh 2 , to sto ti pricas 95% suboticana ne razume i boli ih briga. Sastavljaju kraj sa krajem i zadnje sto im treba je glupi vodotoranj. Da im kazes da mogu da biraju izmedju ocuvanja gradske kuce i 50 eura velika vecina bi uzela 50 eur. Srednja klasa i inteligencija koja ima vremena , para i razumevanje za nasledje (ne kič nacionalizam i kvazi patriotizam) ne postoji, satrta devedesetih a sa ovim vadikalima dotucena. Fotografisite , cuvajte projekte, ko zna jednog dana. Inace ovih dana me zaokupljala misao da se odsel7m iz Srbije ali nasu porodicnu kucu staru 100godina il srusim il odnesem sa sobom do poslednje cigle, Subotica gde pripada vise ne poatoji.

  28. Građanin kaže:

    @X Men, Ja sam jedan od „ograničenih“. Nikada nisam imao biciklu, niti je znam voziti. Ne spadam u kako Vi kažete potcjenjivački „Pravo subotički – bunjevački mentalitet“. Čijem mentalitetu Vi pripadate, mislim da se ne ponosi Vama. Previše ste drčni da ne kažem bezob. azni

  29. Ciboja kaže:

    @X-MEN
    Nekulturni ste i vi i Dule, verovatno ste iz vladajuce strukture. Niko nije rekao da ne treba da se gradi, nego da treba da se smisli privremeno resenje, ako ce radovi trajati godinama, onda mora da se postavi neki montazni prelaz za pesake makar, a mi se plasimo da za to ove iz vlasti uopste nece biti briga. A briga i vas jer ocito zivite na drugom kraju grada. U ovom delu grada uglavnom zive stariji ljudi, nismo Prozivka ili Radijalac sa gomilom mladih porodica. A i da jesmo, shvatate li vi da ovde zivi na desetine hiljada ljudi, zamislite da neko tako na tri godine odsece Prozivku od grada?

  30. Lili kaže:

    Potpuno se slažem da treba naći rešenje kada budu gradili novi Majšanski, ne mogu da ostave tolike ljude odsečene od grada godinama. Ako ništa drugo moraju makar da tada puste da trojka ide besplatno o trošku grada ili u pola cene od Makove do grada i to ne na sat vremena, nego na dvadeset minuta svaki dan.

  31. I remeber kaže:

    Kada su podizali majšanski most zbog elektrifikacije krajem sedamdesetih, odmah pored je izgrađen drveni most koji su mogli da koriste pešaci i biciklisti. To se zaboravilo
    A da li će sada biti tako… videćemo

  32. dule kaže:

    @Ciboja
    Preko mosta prelazima bar dva puta dnevno i nemam nikakav strah od činjenice da će biti zatvoren za saobraćaj.

  33. dule kaže:

    @Građanin
    Po vama svako ko se sa hejterskim komentarima ne slaže je namiren i drzak i bezobrazan. Svaka vam čast.

  34. dule kaže:

    @Istinom protiv laži
    Dobro rekoste NEKADA. Međutim, dve stvari su tu bitne. Prvo neko je početkom ovoga veka uništio sve firme koje su robu za svoje potrebe i dalju prodaju prevozile železnicom i drugo „novo vreme“, tehnološki napredak, zagušen drumski saobraćaj zahteva nešto novo, naprednije, a to su brze pruge. Veza sa lukom Solun i Evropom putem brzih pruga je najbrža i najjeftinija. Stare pruge ne mogu zadovoljiti zahteve savremenog tržišta spore su, dotrajale kao i sve drugo i šta se ne ulaže i što se ne koristi.

  35. dule kaže:

    @Hanibal alpski
    Evo tačno sam znao da će se naći neko ko će spomenuti Austrougarsku. Čoveče to je davno prošlo vreme. Jeste Subotica BILA važno čvorište ali je taj status izgubila, a zbog čega? O tome se zaista da diskutovati ali što bolje neko rekao ima tu i objektivnih i subjektivnih razloga, sada se radi da joj se taj status vrati a neko se našao pametan da pita kako će on do varoške kuće i kuda će proći svojom biciglom.

  36. dule kaže:

    @Istinom protiv laži
    Zaboravih da još nešto kažem. Kad već moje komentare nazivati demagogijom izbacite prefiks „lažna“ jer je nepotreban pošto je sama po sebi demagogija laž.

  37. dule kaže:

    @Croat
    Nisam sretan kada bilo ko napušta ovu divnu zemlju i svaki odlazak mi teško pada. Iskreno. Međutim, Vi imate jedan problem, nećete moći poneti ni jednu jedinu ciglu ako srušite vašu porodičnu kuću staru 100 godina jer u nju nije ugrađena ni jedna cigla.

  38. X-MEN kaže:

    Ciboja*
    Prozivka i radijalac imaju zajebo oko 25000 stanovnika a to tvoje selo od mz jeva 2500 duša ali ako stvog menstalnog sastava….džaba sve…! Ti bi da se j …š ali da ti uđe kako bi ti htela, e pa ne može tako…. !

  39. X-MEN kaže:

    Građanin*
    nick.nejm “ građanina “ a treba da je “ seljanin“

  40. cule kaže:

    @Croat
    Ovaj dule tebe ocigledno zaje***a. Verovatno hoce da kaze da tvoja porodicna kuca od 100 godina nista ne vredi jer nije videla ni jedne cigle, a jadan, ne zna da su cigle vec onda postojale i bile kvalitetnije nego ove sadasnje.
    Recimo, Narodno Pozoriste je sagradjeno 1854. godine, a prilikom renoviranja pozorista su cigle od koje su gradjene, navodno negde bestraga nestale, a verovatno zato sto su bile „nekvalitetne“.

  41. Roko kaže:

    @X-MEN
    po vašem izražavanju, a i šokantno zaostalom i ograničenom rezonovanju, sasvim je jasno da imate oko 15 godina i da ste sa roditeljima došli s neke planine, to je taj vid nekulture i primitivizma kojim odišete. Da li ste uopšte svesni da osobe kojima se obraćate možda imaju trostruko više godina od vas?

  42. Rax kaže:

    Svasta se moze procitati. Pa subotica je bila jedan razvijen grad, sve dok po 2. X nije usla u sastav srbije. Ne zelim da vredjam,ali srbi ne znaju da upravljaju drzavom. Sad ce da pocnu komentari,da je to zbog sanksija ili jer srbiju niko ne voli itd. Nista od subotice nece ostati,zapamtite to. To je plan, koji se uspesno sporovodi.

  43. X-MEN kaže:

    Roko*
    Kad napišeem istinu , bili pa odmah misliš ili potcenjuješ da je neko dete, a drugi komentari pokazuju ko je kakav.

OSTAVITE KOMENTAR