Ukoliko se ostvare planovi tram-train će stići i do Subotice

U Sentešu je predstavljen prvi tramvaj-voz. Očekuje se da od jeseni prevozi putnike između Segedina i Hodmezovašarhelja. Na ovoj relaciji dnevno putuje gotovo 10 hiljada zaposlenih. Ukoliko se ostvare planovi, tram-train stići će i do Subotice.

Janoš Lazar, vladin poverenik za ovaj ogledni projekat ocenio je da investicija najavljuje novo doba. Ovim prevozom za 15 minuta udobne vožnje može se stići od centra Hodmazovašarhelja do centra Segedina (26 km), što ne samo da poboljšava kvalitet života van gradskih centara, već i zaposlene zadržava u svojim sredinama, a velika je i značajna pomoć podjednako i mladima i starijima – objasnio je Lazar. Dodao je da investicija vredna 80 milijardi forinti ni jednim forintom nije opteretila stanovnike dva grada. Poverenik vlade govorio je i o tome da radi na ostvarenju daljih planova. 

 „Naš novi san je da tramvaj-voz u naredne tri godine poveže Hodmezovašarhelj, Segedin i Suboticu i sa tim će budućnost ovog regiona i kvalitet života ovdašnjih ljudi biti mnogo uspešniji, produktivniji i bogatiji nego što je bio pre 30, 50 ili 100 godina” rekao je Janoš Lazar, poverenik vlade za ogledni projekat tramvaj-voza između Hodmezovašarhelja i Segedina. 

RTV Pannon


KOMENTARI

  1. Croat kaže:

    Zvuci kao naucna fantastika, sjajno zvuci , nazalost gde zivim naucilo me da budem skeptican kad je rec o izvodjenju dobrih projekata…

  2. Djuro kaže:

    Ha ha,ovi madjari nasli nas….Pa komsije nase drage kad mi zaukamo ovaj nas “brzi” dvesta na sat , ama necete nas ni videti.Samo još malo ,jedno trideset godina i da postavimo prugu i eto nas.
    .

  3. Pinki kaže:

    To je i dalje tramvaj, ne znam zašto ga zovete tram-train.

  4. Bice jer madzari zele to kaže:

    Istina pruga treba da se radi
    I eto tramvaj metro

  5. oblak kaže:

    @Pinki

    “Tram-train” znači “tramvaj-voz”, što praktično znači da može da koristi i tramvajsku i željezničku infrastrukturu. Ovaj će, konkretno, kroz Hodmezevašarhelj ići novoizgrađenom tramvajskom prugom “kao tramvaj”, na izlasku iz grada će se prebaciti na postojeću željezničku prugu od Hodmezevašarhelja, i do Segedina ići kao “train”, odnosno “kao voz”. Po ovome što je ovde napisano, u Suboticu bi iz Segedina stizao postojećom ŽELJEZNIČKOM prugom, tako da je sa subotičke tačke gledišta to “voz”, nebitno da li izgleda kao voz ili kao tramvaj. Uglavnom, lepo zvuči da će “tramvaj stići u Suboticu”, ali neće.

  6. Pravdoljub kaže:

    Hvala R Mađarskoj koja ulaže u ovaj region.

  7. Ištvan kaže:

    @ Pravdoljub ,Orban ulaže u buduću Mađarsku.

  8. Sanja kaže:

    Harambašiceva ulica je posle svih ovih radova uništena!!!
    Nesposobni su da slože kocke a ne nešto kompikovanije.

  9. Breskvica kaže:

    Hm…malo po malo,i eto nas u Madjarskoj. Ulaganje u ovo,ulaganje u ono i samo jednom dodje ovo je nase i ćao

  10. Vozne karte na pregled molim... kaže:

    Dobra i razumna ideja. Koristenje zeljeznickih i tramvajskih sina, kombinovanjem ova dva koloseka se vrlo racionalno koriste zeljeznicki pravci. Navescu vam jedan primer koji dobro poznajem. Takvom kombinacijom zeljeznice i tramvaja su povezana dva Nemacka grada. Köln sa preko milion stanovnika i Bonn sa 320 hiljada stanovnika. Ta kombinovana linija je duzine 44 km i ima 48 stanica. Vozila dolaze u desetominutnom taktu, a sama voznja od pocetne do krajnje stanice traje 86 minuta. Razdaljina izmedju dva grada iznosi oko 28 km. Direktnom voznom linijom se stize od jedne zeljeznicke stanice do druge stanice za 19 minuta. Kolima za nekih pola sata jer je malo zaobilazno. Medjutim tramvajska linija broj 16 (tako se zvanicno zove) je jako frekventna jer zahvata mnoga sela i naselja izmedju ta dva grada i njihovi stanovnici imaju time direktnu liniju i bez presedenja i mogu da se krecu u oba pravca. To bi bilo slicno kada bi jedna takva linija kod nas vodila od Segedina, preko Horgosa, Hajdukova, Backih Vinograda , Palica, Radanovca i onda dalje trasom stare tramvajske pruge kroz gradsku jezgru i dalje do Malog Bajmoka.

  11. Tusko kaže:

    Sada je samo ideja a ako gledamo koliko decenja treba od ideja do zavrsetka Prozorista onda verujem da za 100 godina bude gotova a mozda nikada ako Bazenu na Dudovoj uzmemo za primer!

  12. Zivan kaže:

    Idealno rešenje za prigradski saovraćaj Novog Sada, Zrenjanina, Beograda, Subotice…

  13. Don kaže:

    Vidim neki se raduju, jer misle da je to najava pomeranja granica, a neki se plaše ulaganja od strane komšija iz istog razloga. Mislim da se prvi džabe raduju, a drugi bespotrebno plaše.

    Orban jeste nacionalista, što ja smatram pozitivnim. Šteta što mi nemamo nacionaliste na vlasti, da nas ne rasprodaju belosvetskim bitangama. Ipak, on nije neodgovoran političar. Vrlo je mudar, i vrlo promišljeno vuče poteze, pa čak i one najradikalnije, kada otvoreno gura prst u oko zapadu. On, kao i svaki dobar nacio nalista vodi računa o kompletnom svom narodu, a ne samo o onom u okviru granica matične države. Zato on zna da će Mađarima u Srbiji biti najbolje samo onda ako je situacija stabilna, jer stabilnost obezbeđuje napredak, a u stabilnosti i napretku se dobro živi, bez obzira sa koje strane je granica. On zna da njegovim sunarodnicima u Srbiji ne bi bilo bolje kada bi on pričao kako treba da se pomere granice, i da se proširi Mađarska država, jer bi dobio negativan odgovor od vlasti susednih država. Ovako, on je uspostavio nikada bolje odnose između naše dve države. Ovako dobre odnose između Mađarske i Srbije smo imali samo u 14. veku u vreme despota Stefana Lazarevića i kralja Žigmunda.

    S obzirom da Srbija ide ka EU, a u čemu ima veliku podršku i pomoć Mađarske, uskoro neće biti vidljivih granica koje dele Mađare u Mađarskoj i Srbiji, a ako se do tada ovaj region razvije ulaganjima dve države, i Srbije i Mađarske, to će značiti samo dobar život za sve u regionu, i tada niko normalan neće razmišljati o granicama, kao što danas o njima ne razmišlja niko unutar šengen zone. Pređeš iz države u državu, a da ni ne primetiš.

    Tako da ja i ovaj, kao i svaki drugi projekat ulaganja Mađarske države u ovaj region pozdravljam i podržavam.

OSTAVITE KOMENTAR

3 + = 9