Nakon privatizacije kompanije Zorka, Viktoria group preuzima prve korake kao da postojeći fabrički kompleks preuredi u naprednu industrijsku zonu sa EKO predznakom.
Naime, po rečima Dušana Turkulova, direkotra Zorke, u okviru fabričkog kruga koji se prostire na površini od 56 ha, postoji 110 000 m2 (11 ha) fabričkih hala od kojih je svega 30 000 m2 legalno uknjiženo. Prostor je momentalno veoma zagađen gipsnim poljima, piritnom izgoretinom, raznim hemikalijama i zatrpanim deponijama gde ima kako hemijskog otpada tako i PVC-a.
Belo na slici su gipsna polja
Iz tog razloga će prvi korak biti rušenje postojećih objekata i taj posao bi trebao da se obavi tokom 2010. godine. Da Viktoria group ne čeka puno, govori i činjenica da će rušenje započeti u ponedeljak 19.4. Rušenje će se izvršiti najsvremenijim mašinama kao bi se recikliralo sve što je moguće. Tako na primer, armirani beton od kojeg su izgradjene hale, će se sačuvati kako bi se nadomestio nedostatak kamena u budućoj izgradnji, s obzirom da Subotica ne poseduje kamenolom.
Drugi korak je vezan za iduću građevinsku sezonu kada se tokom 2011. godine planira potpuna ekološka sanacija svih 56 ha zemlje kako bi se pripremio teren za investitore.
"Plan je da na takvom ekološki saniranom prostoru napravimo jednu "light" industrijsku zonu kako bi doveli poznate i renomirane partnere koji će Subotici vratiti poslovni duh kakav je nekada imala. Momentalno postoji dosta interesenata, ali naš plan je da u zakup damo uređen prostor a ne samo plac" Ističe Turkulov.
Na saniranom delu zemlje će biti realizovan bulevar koji će povezivati Kupusinsku i Erdutsku ulicu. Takođe sem međunarodne pruge Subotica-Bezdan koja će biti sanirana, ostali pružni delovi će biti uklonjeni.
Crvenom bojom je predstavljena buduća trasa bulevara
Kako bi Viktoria group mogla efikasno da radi i posluje, potrebna je i efikasnos grada i javnih preduzeća.
"Ocekujemo samo da grad pokaže razumevanje za nas i buduće investitore i da predmete rešava brzo, jer nam pored rušenja ostaje i preparcelizacija, privođenje zemljišta nameni a kasnije i dozvole za gradnju." navodi Trukulov.
Ova vest me više raduje od svih šoping molova i supermarketa zajedno.
Hemijska industrija Zorka je osnovana 1904. kao filijala matične firme iz Budimpešte – KLOTILD.Uprava Klotilda je imala u kombinaciji i Sombor i Baju ali je odabrala Suboticu jer su gradske vlasti besplatno ustupile 17 jutara zemlje za izgradnju pogona.Ako se neko pita kakva je veza sa šabačkom Zorkom,evo odgovora.1938.pogon proizvodnje plavog kamena premešten je u Šabac i on radi kao filijala subotičke fabrike.
Da taj pejzaž nije bio bajan ni pre sto godina,pokazuje ova razglednica iz 1910.
Da li sam ja to dobro procitao ili si napisao bulevar?
Taj bulevar im nema smisla
Da, planira se bulevar sa 4 trake. Ne moze se graditi industrijska zona na seoskom putu i seoskoj infrastrukturi. Ni postojeci Kelebijski put ne zadovoljava.
Verovatno se misli na saobraćajnicu za unutrašnji transport a ne na klasični bulevar.
Super. Upravo gledam google earth i te ulice Kupusinska i Erdutska su uske, i bilo bi dobro da grad rasiri te ulice. Sto rece, seoske ulice.
Sta god da urade, ne mogu da promase. Ako ociste taj otpad, saniraju zemljiste, i izgrade fabrike, ovoj kompaniji treba podici spomenik u znak zahvalnosti.