Y krak će se otvarati fazno

Radovi na izgradnji obilaznice oko Subotice stoje. U Koridorima Srbije objašnjavaju da se pripremaju za nastavak radova.

.

U 2011. godini završena je izgradnja Koridora 10 kroz Vojvodinu, deonica od graničnog prelaza Horgoš do Novog Sada, ukupne dužine 88 km. Nastavlja se izgradnja deonice od GP ”Kelebija” do Subotice (tzv. Ipsilon krak) – ukupne dužine 22 km. Do maja meseca biće završeni i preostali radovi duž trase Horgoš-Novi Sad, koji ne ometaju saobraćaj, a podrazumevaju:

.
– završetak čeone naplatne rampe u blizini  graničnog prelaza Horgoš ( na 10-om km) ,
– završetak 2 odmorišta (na 67-om i 97-om km)
– uređenje kosina trupa puta i odvodnih kanala ( od 81. do 89. km i od 96. do 98.km)
– završetak montaže zaštitne žičane ograde (preostalo oko 15% od ukupne dužine)
– montaža tabli za signalizaciju, na već montiranim portalima – kaže za GradSuboticu Sanja Stavrić pr Koridori Srbije.

 

Na izgradnji severnog kraka Koridora 10 ukupno je bilo angažovano više od 550 radnika i 670 različitih mašina i transportnih sredstava.

.
Na trasi od od Horgoša do Novog Sada izgrađeno je  ukupno 13 mostova (raspon veći od 5 m), 44 cevasta i ramovska propusta (raspon manji od 5 m), 2 saobraćajne petlje, 3 velika nasipa, naplatna rampa i odmorište (u izgradnji još 2). Za potrebe izgradnje ove deonice angažovane su 4 asfaltne baze ( 2 – Bikovo, Srbobran i Beška) i 5 betonskih baza.

.

Na Ipsilon kraju su započeti radovi  na 2. i 3. sektoru, ukupne dužine oko 11 km, tj. od 12-23 km. U toku su zemljani radovi, ovih dana počela je doprema materijala iz kamenoloma Jelen Do, kao i organizacione pripreme za početak asfalterskih radova na sanaciji postojeće asfaltne površine, dužine 9,5 km i izgradnja nasipa od lesa u dužini 1 km, gde će biti ugrađeno 80.000 kubika lesa u zbijenom stanju, kao nastavak radova na 2 mosta. Trenutno se radi na uređenju kosina, humuziranju i odvodnjavanju.

 

Po međusobnom sporazumu izvođača radova na sektorima 2 i 3 radove izvodi preduzeće AD ”Putevi Užice”, dok je na sektoru 1 izvođač ”Borovica d.o.o.” I na sektoru 1 očekujemo započinjanje svih radova, u toku je mobilizacija mehanizacije i prikupljanje materijala koji je neophodan za ugradnju.

.

Vrednost izgradnje autoputa od Horgoša do Novog Sada, uključujući tzv. “Ipsilon” krak iznosi oko 11 milijardi dinara. Novac je obezbeđen iz budžeta RS, a radovi su počeli u maju 2010. godine. Izgradnja Koridora 10 kroz Srbiju obavlja se po najvišim evropskim standardima gradnje, očekujemo da najvećim delom biti završena do kraja 2014. godine, a za realizaciju projekta izgradnje autoputa namenjeno je ukupno 1,2 milijarde evra, objašnjavaju u Koridorima Srbije.

.

Ministar životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, dr Oliver Dulić ističe da nije zadovoljan dinamikom radova. Najbitnije je da je novac za radove obezbeđen i ekspropijacija završena. Put će se otvarati fazno i radovi će biti završeni ove godine. Dulić ističe da razume nestrpljenje građana, jer čekaju obilaznicu nekoliko decenija, ali je još jednom rekao da če radovi biti završeni.



KOMENTARI

  1. Anonimni kaže:

    i kad se zavrsi necemo verovati da se zavrsilo

  2. amacak kaže:

    Može o Duliću da misli svako šta hoće ali da nije on na mestu na kojem je ne bi mi videli Y krak gotov nikada. Žalosno da je tako ali tako je.

  3. bonnie kaže:

    Sta je garancija, da ce i ovako uskoro zavrsiti? Nazalost, i kad bude gotovo (nadam se, da bice), zbog putarine ce vecina prolaziti kroz grad, ako grad ne preduzme nesto i zabrani bar ulazak velikih kamiona.

  4. stormwatch kaže:

    Ja se dobro secam izjave gospodina Kucere koji je rekao da ce kompletan Y krak biti gotov do 1. Jula 2005. godine…..izjava je data u Novembru 2003. Isto tako smesan je bio i kada je negodovao zbog otvaranja produzetka Partizanskih Baza uz opasku da je ona baka htela da proda kucu, umesto Vucinica on bi otvarao tu ulicu i to mnogo godina pre….e za to MNOGO PRE treba biti i malo sposoban.

  5. Anonimni kaže:

    Kada bi prebacili sat sa bazena zavrsili bi zaobilaznicu a nezadovoljni bi i onda bili nezadovoljni.

  6. Dule kaže:

    Pa da se taj y- krak nalazi u centralnoj srbiji bio bi vec davno gotov. osim gradjana Subotice kome je jos u interesu da on bude zavrsen?

  7. delija kaže:

    hocemo dudovu sumu!!!

  8. Ivica kaže:

     

    amacak:

    Može o Duliću da misli svako šta hoće ali da nije on na mestu na kojem je ne bi mi videli Y krak gotov nikada. Žalosno da je tako ali tako je.

     

     

    E svaka čast za priznavanje…javno se govori o tome koliko je taj čovek strpao sebi u džep, ja uopšte neću da se bavim time, neka se bave nadležne institucije i novinari, ali da mi subotičani treba da njemu budemo zahvalni za mnoge projekte koji su zaživeli u gradu, to je fakat…Boli Beograd ona stvar za Suboticu i njenu obilaznicu, bazen itd…to samo njemu možemo zahvaliti što je uspeo da nam dovuče (lokalna vlast je skoro jednako nesposobna za te stvari kao i ona prethodna)…

    Slična scena bila sa Veljom Ilićem pre par godina, i taj se ‘dobro omastio’, ali je među čačanima omiljen, pošto je on svom gradu dovukao što niko drugi nikada ne bi…samo smo mi, za razliku od čačana, malo manje zahvalni, malo više zlobni itd… 🙂

  9. djomla kaže:

    Dule:

    Pa da se taj y- krak nalazi u centralnoj srbiji bio bi vec davno gotov. osim gradjana Subotice kome je jos u interesu da on bude zavrsen?

    Ne bi baš rekao. Centralna Srbija nije poznata po autoputevima itd… Opšte je poznato da sve van Koridora 10 gubi tempo. Jedino se Kragujevac kao grad drži i to iz čisto političkih razloga. I na samom Koridoru 10, Novi Sad, Beograd i Niš prednjače, ostali pokušavaju da budu tu negde. Ni ti gradovi još uvek nemaju svoje zaobilaznice, kao ni Subotica. Zamislite kako razmišlja prosečna Beograđanin kada sazna da Subotica možda dobije pre zaobilaznicu od Beograda. Naravno u tu računicu neće uvrstiti novoizgrađeni most jer se to po njima podrazumeva.

    Zaobilaznica treba da bude naš prioritet bez obzira na ostale. Svi koji su iz Subotice u Beograd i Novom Sadu treba da rade na tome.

OSTAVITE KOMENTAR