Y krak – mir i tišina

Tužna je slika Y kraka.

 

Sve je po pitanju Y kraka zanemelo baš kao i pre nekoliko godina. Jednostavno, to više nije tema u političkim krugovima bez obzira na to da li se ti krugovi nalaze u Subotici, Novom Sadu ili Beogradu. Na žalost, tako će ostati i naredne godine jer su oči onih koji finansiraju okrenute ka jugu gde se planiraju putevi od Ljiga do Preljine, deonica Koridora 10 kod Dimitrovgrada a u poslednje vreme sve su glasnije i najave za izgradnju puta do Prištine i Peći.

 

Najave ko najave, zato služi ministarski dvojac koji se prosto utrkuje koji će više kilometara obećati ne mareći na budžet države i ono što nam donosi MMF. A budžet ko budžet, nikad prazniji. Što je manje para u njemu to se više obećava.

 

Ako pak bolje razmislimo, nije Subotica toliko loše ni prošla. Ako ništa drugo izgrađen je autoput do Novoga Sada što je uzimajući decenijske okolnosti u Srbiji podvig veka.

 

Y krak će morati da sačeka neka bolja vremena.



KOMENTARI

  1. Čovek kaže:

    Autor namerno zaboravlja da su sve od 2000. godine pa do pre par meseci na vlasti uzastopno bili DS i LSV, sa pratećim “dušebrižnicima” za narod, i u gradu (još uvek su), i u pokrajini (takođe) i u republici (konačno su skinuti), pa šta ih je sprečavalo da za 12 godina konačno izgrade i taj famozni, gotovo biblijski predimenzionisani, Y krak? Ko im je tada smetao, kad su sve dizgine vlasti i finansija imali upravo u svojim rukama? Zar Dulić Dr. Oliver nije pred svake izbore obećavao skori završetak i stavljanje u upotrebu? I šta sad? Krivi su ovi što su došli na vlast u republici pre 4 meseca? Ajde molim Vas, dragi sugrađani, budite realni makar jednom u ovome životu. Ako je neko 12 godina na vlasti na svim nivoima i od tada nijedan kapitalan objekat/projekat nije sproveden i stavljen u upotrebu, onda ti ljudi jednostavno ne znaju da vladaju u korist građana koji su ih, kako-tako, već nekako izabrali. Sebe su obezbedili i kad nisu na nekim zvučnim i direktnim funkcijama, a za narod i sugrađane svi vidimo da ih je baš briga. Tako da molim autora da ubuduće osveži i svoje i naše pamćenje ko je sve iz lokalne i pokrajinske i republičke DS garniture pred svake izbore (od mesnih zajednica do predsedničkih) obećavao sve i svašta a od toga ama baš ništa nije ispunjeno. Djomla, ostavi svoje komentare u sebi barem godinu dana pa onda kritikuj gorenavedene ministre i ostalu vladu, jer za 100+ dana ni pšenica ne može da rodi i da bude požnjevena. Toliko od mene, a vi budite zli u svojim nerealnim komentarima koliko vam duša hoće, samo ni slučajno nemojte priznati sebi da su DS partijci zgrnuli velike pare za sebe a od Y kraka ništa.

  2. samo mišljenje kaže:

    Pošto kreće novi projekat autoput Negotin – Albanija via Priština, Y krak ostaje da završi neka buduća generacija. 

  3. Nikola kaže:

    Pljuvali ste po Dulicu, bar je nesto uradjeno, nije sve (kriza) ali islo je polako, dosao Velja Ilic i sad nista. Poznato da je Velja protiv ovog dela Srbije bio i u proslom njegovom mandatu a tako je i sada, jer cim je stupio na vlast radovi su stopirani. On sad gura njegovu Sumadiju i niko ga ne napada kao mi sto smo cerecili Olivera Dulica za sve. Nama niko ne valja ako je nas, i svi su lopovi a Velja napravio najveci staracki dom u ovom delu Evrope i niko ga zbog toga nedira.
    Dok se ne opametimo, osedimo. onda dolaze nove generacije koje opet napadaju svoje i tako do besvesti, nikad da se naucimo pameti. 
    Kukacemo mi jos za njim ili barem slicnim, 

  4. sutram kaže:

    I onda, kada za ko zna koliko godina ponovo pocnu radovi, veliki deo para ce otici na sanaciju onoga sto je do sada izgradjeno. Zato su nasi autoputevi  tako skupi.
    Bruka i sramota za drzavu. Nije u stanju zavrsiti zapoceto. Neznam kako bi reagovali stanovnici Beograda kada bi im pod prozorom tutnjao kamionski saobracaj kako sto kod nas tutnji kroz Zagrebacku ulicu. Nasa posla. 

  5. djomla kaže:

    “Čovek” porilično pogrešno si protumačio moj tekst a lepo sam naveo da Y krak više nije tema ni u Subotici ni u Novom Sadu ni u Beogradu, što znači da se ovim pitanjem trenutno ne bavi nijedan nivo vlasti (bez obzira na to ko gde vladao).

    Prethodni su krivi što nisu završili, a sadašnji što nisu nastavili.

    Političku ostrašćenost ću prepustiti vama koji ste se u tekstu pronašli ili ste pak pronašli svoje bezgrešne miljenike, ali neću propustiti priliku da istaknem nivo nebuloze koja se ovih meseci iznosi u javnost kada je u pitanju izgradnja puteva u Srbiji.

    Jedna SFRJ kao veoma moćna država je za svog veka uspela da izgradi jedan autoput “Put bratstva jedinstva”. Od tada je Srbija kao deo SRJ i samostalno uspela da izgradi samo put o Subotice do Beograda i jedan deo obilaznice oko glavnog grada. Danas se najavljuju stotine kilometara različitih koridora u trenutku kada MMF dolazi sa jasnom porukom – štedite ko Grci.

    Veruj mi, prvi bi voleo da me svi demantuju. 🙂

  6. sutram kaže:

    Potuno se slazem stobom djomla. Tragedija je sto ti isti koji daju takva izjave znaju to sto si napisao a opet imaju obraza davati takve izjave. Nasa posla.

  7. djomla kaže:

    Oliver Dulić je svoju političku karijeru vezao za ovaj projekat.

    Milutin Mrkonjić je još 1999. treba da završi sa svojom političkom karijerom a Velja ilić je decembra 2007. kao tadašnji ministar izjavio:

    Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić obećao je danas da će obilaznica oko Subotice, Y krak, početi da se gradi u martu sledeće godine i da će biti završena za oko godinu i po dana.

    U sklopu obilaska terena i saobraćajnica koje će obuhvatati novi autoput Horgoš – Požega, ministar Ilić, direktor „Puteva Srbije“ Branko Jocić, kao i predstavnici koncesionara i Dojče banke koja finansira ceo projekat najavili su da počinju sa pripremnim radovima na izgradnji autoputa Horgoš – Požega, dok će građevinski radovi uslediti na proleće.

    Ministar za infrastrukturu je izjavio da se nastoji da u autoput budu uključeni granični prelazi Horgoš i Kelebija, kao i ceo Y krak, a jedan od razloga za ovakvu odluku je velika koncentracija teretnog saobraćaja u Subotici, posebno u Zagrebačkoj ulici, koja je po njemu „najzagušenija ulica u Evropi.“ Ministar je precizirao da uključivanju kraka u autoput ne znači da će korisnici zaobilaznice plaćati putarinu, već će se ona naplaćivati na drugim deonicama i na savremeniji način nego do sada.

    Ilić je najavio da će glavna građevinska baza biti Bačka Topola i da će na ovom delu autoputa biti angažovano oko 1.000 domaćih radnika. Komentarišući višemesečna sporenja između predsednika pokrajinske Skupštine Bojana Kostreša i njega, Ilić je rekao da izgradnjom pravca ovog autoputa kroz Vojvodinu, „pokrajina dobija više nego što je tražila.“

    Predstavnici kompanija Alpine Mejerden i PORR, koji su nosioci koncesije, istakli su da je ceo posao rizičan i ne znaju kolika će njihova zarada posle isteka ugovora biti. Koncesionari dodaju da će ceo posao izneti domaće firme i naši radnici.

    “Čovek” zar ovim ljudima ima smisla brojati dane rada nove vlade?

     

  8. Jovan kaže:

    Ja mislim da postenih politicara nema…iza svakog njihovog dela ili nedela stoji iskljucivo interes!!!

     

  9. isprveruke kaže:

    vojvodina probudi se…

     

  10. freelancer kaže:

    Jovan:

    Ja mislim da postenih politicara nema…iza svakog njihovog dela ili nedela stoji iskljucivo interes!!!

     

     

    Sve rečeno… AMIN!

  11. Anonimni kaže:

    mrkonja i velja nama grade puteve citave decenije

    na kakve smo mi niske grane spali.

OSTAVITE KOMENTAR