Za Bunjevce je najbolji Lifka bioskop

Da li neko misli da  Goranski rasadnik pripada Goranima ili da je ova privatna firma neprofitna kao što je to volonterska organizacija Mladi gorani ?

Da li još ima nekoga ko misli da je Nacionalna štedionica stvarno državna a ne privatna ?

Da li znate da možete završiti „Beogradski fakultet“ a da ne vidite Beograda jer ovaj privatni fakultet nema nikakve veze sa Beogradskim univerzitetom ?

Da li mislite da šegrti frizeraja Panjković jednog dana postaju akademici samo zato što se frizeraj zove Akademija Panjković ?

 

Brojne su firme koje svojim imenom sugerišu nešto što nije u potpunosti istina. Ako niste upali u prvu zamku, čeka vas sve gušća mreža reklamnih poruka.

 

Ubeđuju nas da imamo prijatelje, izvikuju cene na televiziji kao na pijaci sa cifrom 99 na kraju, mickaju se umiljati glasovi i oni koji nam se obraćaju kao da smo deca ili mentalno zaostali.

Za krokodile kažu da znaju dugo da prate svoju žrtvu i promatraju njene navike. Čitavi timovi stručnjaka izučavaju naše navike i kretanje, ne bi li nam prodali ono što nam ne treba, veoma često dovodeći nas u zabludu.

 

U vreme socijalizma reklame su bile daleko manje agresivne prvenstveno zbog delimično kontolisanog tržišta a možda i zbog činjenice da na tom tržištu nije bilo prevare koju zovemo BOFL. Sve je bilo pravo. The real McCoy ! Zbog toga je našem svetu trebalo puno vremena da se navikne, da nije sve više onako kao što izgleda ili kako reklama i pakovanje nagoveštavaju.

 

Odimo još dalje u prošlost i pogledajmo reklame i oglase pre tačno sto godina u listu Neven. Znajući ko čita ovaj list, Lifka tvrdi da je za Bunjevce najbolji bioskop – Lifka.

lifka bioskop

Untitled 50

Untitled 10

Untitled 14

Untitled 21

Untitled 22

Untitled 24

Untitled 44Untitled 5

szabadka 1906



KOMENTARI

  1. Nataly kaže:

    Reklame…reklame… oduvek ih je i bilo. Setimo se samo i pesmice J.J.Zmaja: "Ciganin hvali svoga konja". 

  2. Kertvaros kaže:

    Staro trgovacko pravilo – Ko se ne reklamira taj umire.

    Stedeti novac za reklamu je isto kao i zaustaviti sat da bi se ustedelo vreme.

    Reklame su najbolji indikator vremena u kome su nastale. One su po pravilu uvek tako srocene da bi tangirale i dospele do ciljne grupe kojoj su proizvodi namenjeni i uvek su i obavezno prilagodjene intelektualnoj razini, kulturnom i civilizacijskom dometu grupe potrosaca za koju su predvidjene i sposobnosti ciljne grupe da percepira poruku. Zbog toga je svejedno da li kroz stare ili savremene reklame, kroz njih uvek mozemo shvatiti duh vremena u kojem su nastale. Inace u svim pravnim drzavama postoji zakon o reklamiranju proizvoda kao i trgovacke ponude sa ciljem da spreci lazno obecavanje i prodaja produkata koji nisu identicnima onome sto proizvodjac/trgovac daje na znanje kupcu.Postoje drzavnie institucije koje vode racuna sta i kako se reklamira, ali i sami proizvodjaci  se medjusobno kontrolisu i strogo paze da konkurencija ne izadje iz zakonom predvidjenog okvira.

  3. dasHHa kaže:

    Ravno pre stotinu godina Subotica je bila sinonim za balkanski Singapur,jak privatni kapital i veliki procenat ne poljoprivrednog stanovnistva.Danas,pa danas je najbolje da odaberemo 25.Novembar kao Nacionalni dan Zahvalnosti majci Srbiji(po uzoru na severoamericki protestantski nacionalni praznik),samo umesto curke,patke ili guske,nacionalno,praznicno glavno jelo za porodicnu veceru za tri clanana neka bude prasetina! Eto red je da se pocnemo zahvaljivati drzavi koja sve ove decenije brizno cuva svakog svog pojedinog gradjanina.*

     

    (*Sarkasticno razmisljanje u tragovima)

  4. Alex_ZR kaže:

    @dasHHa
    Zanimljivo je da Suboticani kunu dan kada su postali deo srpske drzave sada kada je Srbija vec vise od 20 godina u problemima, a Madjarska u EU, sengen zoni. Pitam se da li bi neko tako govorio recimo sedamdesetih, kada je Subotica bila deo Titove Jugoslavije, kada se putovalo kuda se htelo, bilo posla za sve, a stanovi se dobijali preko firme, dok je Segedin preko u Madjarskoj bio istocnog bloka, sa sovjetskim vojnicima u kasarnama? Ne mogu se dogadjaji iz proslosti gledati kroz sadasnja desavanja.

  5. freelancer kaže:

     

    Alex_ZR:

    @dasHHa
    Zanimljivo je da Suboticani kunu dan kada su postali deo srpske drzave sada kada je Srbija vec vise od 20 godina u problemima, a Madjarska u EU, sengen zoni. Pitam se da li bi neko tako govorio recimo sedamdesetih, kada je Subotica bila deo Titove Jugoslavije, kada se putovalo kuda se htelo, bilo posla za sve, a stanovi se dobijali preko firme, dok je Segedin preko u Madjarskoj bio istocnog bloka, sa sovjetskim vojnicima u kasarnama? Ne mogu se dogadjaji iz proslosti gledati kroz sadasnja desavanja.

     

     

    Znam mnoge koji su tako razmišljali i sedamdesetih…

OSTAVITE KOMENTAR