Za dve godine pruga Beograd – Budimpešta

Trilateralni dogovori Kine, Srbije i Mađarske o modernizaciji pruge Beograd– Budimpešta dobro napreduju, a do 15. avgusta očekuje se finansijska ponuda Kine za taj projekat, saopšteno je danas u Budimpešti.

Državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture Dejan Trifunović rekao je da saradnja tri strane ide veoma dobro i da će ove godine početi radovi na deonici od 184 kilometra pruge kroz Srbiju. Ta deonica će se raditi iz ranije dogovorenog ruskog kredita. Radovi na pruzi trebalo bi da budu završeni u roku od dve godine, a predvidjena je i izgradnja još jednog koloseka pored postojećeg. Dužina pruge izmedju Beograda i Budimpešte je 350 kilometara.

Pruga Subotica Zeleznica vozovi

Radio Subotica



KOMENTARI

  1. vokille kaže:

    Dok ne vidimo mašine, ništa od toga. Kredit postoji, ali birokratija ŽS užasno koči bilo koji napredak. A u Mađarskoj je problem što žele da modernizuju trasu Budimpešta Segedin, ne Budimpešta- Kiškunhalaš-Kelebia (mada i kinezi i EU insistiraju na pravcu prema Kelebiji). Za prugu do Novog Sada vidim da je realno da bude izgrađena, Rusi se ne zezaju na deonicama koje sada rade, ali za dalje prema nama ne znam kako će ići. Dovoljno je da se pruga vrati na projektovane brzine od 120 km/h (sa ponekom bržom deonicom), i put voza Beograd-Budimpešta sa carinom bi trajao 4 sata (pod carinom podrazumevam maksimalno cimanje od pola sata, neka bude između Kiškunhalaša i Subotice, kao što je urađeno na međunarodnim vozovima za Zagreb, kontrola se vrši između Šida i Vinkovaca.)
    Ako bi bila dignuta brzina na 160 km na sat, bez peglanje krivina u trasi kod Vrbasa i Kiškorosa, sasvim je realan put od 3 sata. Ali voz ne sme stajati kod svake bandere, u Srbiji je dovoljno u Subotici, Vrbasu, Novom Sadu, Staroj Pazovi i Beogradu, u Mađarskoj neka bude u Kiškunhalašu, Kiškorošu i Kunsentmiklošu.
    Problem ove pruge u Mađarskoj je da i nema većeg naselja na njenom putu osim Kiškunhalaša.

  2. ivan kaže:

    A sa druge strane da bi pruga bila rentabilnija odnosno da moze da pokupi vise putnika te da dotice i aerodrom Ferihegy bilo bi logicnije da ide trasom za Segedin sa stajalistima u NS , SU, Segedin , Keckemet i Budimpesta.A da je i jedna i druga strana pametna napravili bi da pruga direktno dotice aerodrome u Surcinu i Ferihegyu te da je sa aviona moguce pravo preci na voz. Pre tri nedelje vracao sam se iz Bp za Su i moram reci da je putovanje vozom bilo pakao,mislim da smo putovali oko pet sati.

  3. vokille kaže:

    @Ivane, to je i najbolje rešenje, ali čitav problem je kako to sprovesti. Za Surčin nije problem i aerodrome. Treba od Subotice do Segedina dovesti prugu. Ako bi ovako ostalo, morala bi se lokomotiva obrtati bar 2 puta. Da bi se to izbeglo, da se ne usporavaju vozovi, potrebno je izgraditi novu prugu od Subotice do Horgoša, i to od Makove do Bačkih Vinograda, nova trasa skroz, koja će zahtevati paprenu eksproprijaciju. A u Segedinu, trenutna stanica je čeona, međutim postoje neki planovi da se pravi nova stanica, kako bi planirana brza pruga za Temišvar mogla kroz Segedin da prolazi.

  4. wuwuz ella kaže:

    ne ve ru jem!

  5. ivan kaže:

    vokille ja nisam neki ekspert za zeljeznice i nemam pojma kako trenutacno stoji ta pruga ali nekako zdravorazumski mi se to cini kao najbolje resenje. Cak i jedan od vozova koji ide za Bec iz Subotice ide cudnom rutom, preko Kelebije Kiskunhalas Keckemet Pesta.Predpostavljam da je to uradjeno da bi imali sto vise putnika posto na ruti kelebija pesta nema ni jedno vece mesto. Ja nekako ne ocekujem japanski sinkansen, mislim da bi bio dovoljan i jedan relativno brz cist voz bez vecih zamlacivanja na granici. Inace cini mi se da je pruga izmedju Segedina i Peste sa dva koloseka

  6. vokille kaže:

    @Ivan- zdravorazumski, saobraćajno i ekonomski, to je ubedljivo najbolje rešenje. Ali problem je orijentacija i subotičke i segedinske stanice. Ako bi se modernizovala pruga Subotica- Horgoš, ali novom rutom (koja bi tek kod Bačkih vinograda se sastala sa starom rutom, ta stara ruta ipak seče palić na pola. U Segedinu, stanica je nezgodno orijentisana, ali postoje planovi za novu, pošto je u planu na toku Tise između Segedina i Reckea da se napravi železnički most za brzu prugu ka Temišvaru. Ako bi bila ta ruta, nije uopšte potrebno da voz stoji između Subotice i Segedina, može se sprovoditi kontrola u vozu, slično je već urađeno između Šida i Vinkovaca, kao i između Rusije i Finske (EU zemlje i zemlje sa viznim režimom). Samo da se dovedu pruge na projektovano stanje, ubrzaju na 160 km/h gde se može, preko toga nema potrebe, ni u Austriji nema nijedan značajan pravac preko 160 na sat, osim deonice između Beča i Graca, jednostavno sve preko toga eksponencijalno povećava cenu železničkog transporta. A profit donose teretni vozovi, koji se maksimalno kreću do 140 km/h.
    Još jedan prioritet da bi se železnice kako tako upristojile je da se odradi elektrifikacija i drugi kolosek na pruzi Niš-Dimitrovgrad, namesti drugi kolosek na relaciji Beograd-Mala Krsna-Velika Plana, i uz ono što se bude odradilo ruskim kreditom, imaćemo jedan sasvim pristojan železnički sistem.
    Za sada, stanje se svodi na ovo:
    http://www.dodaj.rs/f/3w/3z/4lip2hr2/1/karta-zs-i-zcg-2013-2014.png

  7. Ana kaže:

    Mene zanima da li ce pruga ici do aerodroma? Da li neko zna? Idealno bi bilo resenje kao u Briselu….na -2 voz, na -1 metro, na 0 autobus, na 1 avion, (ili tako nekako) ista zgrada, samo biras spratove….

  8. Anonimni kaže:

    @Ivan

    Mene izuzetno cudi da je uopste progurana ova deonica Subotica – Kelebia – Kiskunhalas – Bp. Elem, ako je jos neko upoznat sa problematikom te deonice, Madjari nisu hteli da mrdnu prstom po pitanju te pruge od Budimpeste do Kelebije decenijama, zato je iako 3. po frekventnosti u celoj Madjarskoj u extra zapustenom stanju, posto oni glavnu trasu u tom pravcu smatraju Budimpesta – Kecskemet – Cegled – Szeged – Röszke i u svim mogucim planovima od Budimpeste do Subotice bi se dolazilo upravo tom prugom.

    Elem, taj pravac od Segedina preko Cegleda do Bp je u veoma dobrom stanju i ulozeno je jako mnogo novca u njega, od Cegleda do Bp ide dupli kolosek, a od Segedina do Cegleda pruga je komplet obnovljena ali ja nisam upoznat i da li je izgradjen i drugi kolosek na istoj deonici.

OSTAVITE KOMENTAR