Subotički tramvaj nije nestao odjednom. Umirao je tiho, godinama.
Sedamdesete je dočekao kao muzejski primerak. Jedva da se razlikovao od onog s početka veka. Preostalih deset kola, opsluživalo je sto ljudi. Nerentabilno preduzeće nije imalo novca da ulaže u novi vozni park.
Česti kvarovi
Preuzimani su polovni tramvaji iz drugih gradova, neke je proizvodilo i Bratstvo ali sve je to bilo nedovoljno. Celoj mreži je došao kraj.
Građani su bili nezadovoljni uslugama ali niko nije bio za ukidanje već isključivo za modernizaciju. Mnogo toga je išlo u prilog tome. Skupština SR Srbije je donela preporuku, da se u svim većim gradovima uvedu vozila na električni pogon. Iskustva drugih su govorila da je tramvaj uvek rentabilniji od autobusa. Jeste da je autobus bio upola jeftiniji, ali je vek tramvaja šest puta duži. Održavanje je takođe, neuporedivo jeftinije. Sve se to tada znalo ali…
Projekat o rešenju javnog saobraćaja u gradu i veza sa prigradskim naseljima, dat je na izradu stručnjacima iz novosadskoh GSP a kako je Novi Sad već bio ukinuo svoj tramvaj, ishod se nazirao. Rukovodioci "Suboticatransa", izmučeni starim vozilima, mrežom i nedostatkom novca, priželjkivali su ukidanje. Gradska uprava, da im nešto obeća, nije mogla. Najpre je ukinuta linija prema Aleksandrovu a aprila 1974. godine, vozač je krenuo svoj poslednji krug. Ustvari kočničar, jer tramvaj je išao sam a njime su upravljali kočničari, tako što su smanjivali napon.
Koči majstore !
Mali, sklanjaj se otaleg !
Linija do Muškog štranda. Bivše okretište, danas je parking.
Kod stadiona šezdesetih
Splitska aleja
Kod glavne pošte 1936. god.
Kada šina savije – u Štrosmajerovu
Tramvajem u Largo
Porcelanski rukohvati
SET – Subotički električni tramvaj
Vidi još:
Ispraćaj tramvaja 1974. godine
Početkom dvehiljaditih, gradska uprava je imala višak entuzijazma (ali ne i novca).





Realizacija:
– Vrednost investicije : 60 – 70 miliona evra ( tramvajske garniture 20 – 25 miliona i oko 20 kilometara dvokolosečne pruge i prateća infrastruktura : 40 milona)
– Izvođači : subotička privreda, strani i domaći partneri
Pošto ima dva portala ja sam kod onog drugog pisao komentar – koji se potpuno odnosi i na ovaj naslov. DGY II.
namerno i kriminalno unistavanje subotickog tramvaja i subotickog dela zivota!!!
Dete sa fotosa Sklanjaj se otaleg mali! je Taracky koji sada živi u Budimpešti. 😉
ako nista drugo,subotica je verovatno jedini grad na celom svetu koji je 60-70 godina dugu tradiciju tramvajskog javnog prevoza ukinuo jednom prljavom politickom odlukom. nismo mi suboticani smeli da imamo tramvaj,kada ga nema novi sad,kao glavni grad pokrajine. somo sto je im je dzabe sve,subotica je bio grad sa 80000 stanovnika 1908.,kada je novi sad bio jedno malo vojno utvrdjenje. novi sad su komunisticki politicari proglasili prestonicom pokrajine samo zbog svog geografskog polozaja. na zalost,zbog toga je tada subotica bila osudjena na propast,i tako sve do dana danasnjeg.
@Tibor
Tibore, sad ste ga dobro naje….. od horde komunista, subotickih lagaca samih sebe i novosadjana koji pomno prate ovaj sajt. To isto sto vi pisete, pisem upravo i ja godinama, i sad ima da se u sledecim danima nacitate svakakvih gluposti i majmunarija.
Btw…samo da dodam jos nesto na ovu mnogo staru vest. Naime, Kasa je jos 1993. pricao kako bi se tramvaj mogao ponovo uvesti u Suboticu, i kako bi kompletan tramvaj bio napravljen u Subotici t.j. sprega Sever (motori i elektrika) i Bratstvo (sve ostalo), to je bila veoma lepa ideja…… ali 22 godine posle vidi se da je to bila samo neka od jeftinih predizbornih prica, a tada su se javili i dusebriznici koji su lupetali kako bi se zbog tramvaja i luka skretanja trebalo srusiti Zutu Kucu, a potom su usledile i ostale budalastine iz nepresusnog arsenala gluposti palanchara i selendrasha. Drugo, sirina koloseka od 1435mm uopste nije potrebna, i ako se tramvaj ikada bude pravio u Subotici opet (sto se iskreno nadam da ce se desiti), sirina koloseka od 1000mm ce biti sasvim dovoljna, jer u daleko naseljenijim gradovima takav sistem funkcionise savrseno i u uskim ulicama zauzima manje mesta.