Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom (Segedin) odvijaju se predviđenom dinamikom, a prema navodima izvođača radova, završetak ovog posla se može očekivati i ranije nego što je planirano.
Kako je saopštila „Infrastruktura Železnica Srbije“, izgrađen je donji stroj stroj pruge od Horgoša prema Bačkim Vinogradima u dužini od 3,6 kilometara.
U toku su pripremne aktivnosti za polaganje 4,5 kilometara gornjeg stroja od izlaza iz stanice Subotica ka Horgošu, kao i za izgradnja infrastrukturnih objekata: podvožnjaka u Subotici, dva podhodnika (u Paliću i Bačkim Vinogradima) i rekonstrukciju staničnih zgrada u Paliću, Bačkim Vinogradima i Horgošu.
Modernizacija pruge Subotica – Horgoš počela je 18. oktobra u Horgošu, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske Viktora Orbana.
Radove izvodi konzorcijum „Karin Komerc MD“ iz Veternika i „RŽD Internešnl“, kao izvođačima radova, a vrednost posla je oko 10,2 milijarde dinara.
Po završetku modernizacije i rekonstrukcije, ova pruga dužine 26,63 kilometara, biće jedna od najmodernijih elektrificiranih evropskih železničkih deonica, kojom će vozovi saobraćati brzinom do 120 km/sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta.
Rok za završetak radova je novembar 2022. godine.
Pruga Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom je neelektrificirana, regionalna i prekogranična pruga, koja povezuje regionalne centre na teritoriji Srbije i Mađarske.
Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 km do Segedina. Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja – Subotica – Segedin.
RTV
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
Greška. Pruga od Segedina do Subotice puštena je u redovan saobraćaj 1869. godine.
I nije deo železničke magistrale Baja-Subotica-Segedin nego pruge Nagyvarad-Segedin-Subotica-Sombor-Osijek-Sisak-Karlovac-Rijeka (Fiume). Ogranak Subotica-Baja je izgrađen 1885,godine,
Ovo je suvise brzo, kako izgradnja pruge, tako i voz koji ce ici ovom prugom. Zavrtece nam se u glavi od prevelike brzine na koju mi nismo navikli.
A bas sam voleo da se klackam dva sata u „srebrnoj streli“ brzinom od 20 kilometara na sat.
rade kao ludi, ajde da se ostvari ova prognoza o „pre roka“.
Politiku na stranu , ne razumem se ni u zeleznicu al jest lepo kad na palicu pogledas u pravcu stanice i vidis nove stubove tucanik pragove. Ako je jos i zaista kvalitetno moga bi im oprostiti u ako su kraduckali, il krali…
@Stipan „srebrni metak“ 🙂
Tu se Vampir ne vozi
Ovom narodu nikad i nista nece biti dobro…zalisno
Za rekonstrukciju postojećeg koloseka i svih stanica, plus izgradnja novog koloseka za brzine od 200 km/h na relaciji Zagreb – Karlovac, Hrvatska će morati da iskešira 3,9 miliona evra po kilometru. Ako uporedim sa pomenutom cenom, ovih 3,25 miliona evra po kilometru mi se čini preskupim.
U čijem džepu će završiti razlika ? Naravno, u Đilasovom.
Jel’ to ona pruga za koju je predsednik najavio jos pre par godina da ce biti gotova 2020.?
Bravo i svaka cast.
Znaci od horgoš do segwdin 35 min. Ja cu biciklom za toliko a ne vozim 120km čas.
Ajd pa da se vozimo od novembra, daće bog.
Croat ne krade se u tadic vreme da..
Pruga vec do palica stigla.
Koji to negoduje ?
Akcija ne znas kako je realno
Na terenu ne pisi gluposti.
Pruga rekonstruisana do Bačkih Vinograda, radovi prekinuti zbog bombardovanja NATO,
Kad bude bice samo da bude,,,
A onda sve izvodjače radova i sve političare u voz i test 200km na sat do Segedina da vidimo da li je dobra i ravna pruga
Svaka cast meni ovo izgleda neverovatno jer sam putovso tom prugom pre 25 godina.
Komentari nekakvog mareta i slicnih su
Bez kpmentara.
Nadam se da na brzinu i bezbednost kao i na dugotrajnost neće uticati krivudave šine! Obratite pažnju kad prelazite kod Javnog skladišta. A možda to tako treba?
Mecca vecina ugovora koje vucic potpisuje je tajna tako da koliko zaista nesto kosta cemo mozda saznat tek za ko zna koliko godina. Istina je i da je tesko samo tako uporedjivati po kilometrima, ima tu i nadvoznjaka i stanica i raznih drugih tehnickih cinioca koji odredjuju cenu. Ja bi licno vise voleo da ovakve stvari rade domace firme jer u tom slucaju opet dobar deo para ostaje u drzavi a ne ovako dignut kredit, strane firme urade sa stranim materijalom i pola para se odmah vrate kreditoru. Nama ostaje pruga al koju treba maximalno iskoristiti da bi vratila ulozeno.
Могуће да си управу али ми смо остали без своје грађевинске оперативе, а Руси и Кинези имају снажну оперативу за градњу пруга.
E Pere stvarno si jadan,a tek Stipan stvarno je, al baš stvarno STIPAN
E’ sad oćemo i rekonstrukciju pruge Subotica – Baja 🙂
Citiram GLUPOST:
„Po završetku modernizacije i rekonstrukcije, ova pruga dužine 26,63 kilometara, biće jedna od najmodernijih elektrificiranih evropskih železničkih deonica, kojom će vozovi saobraćati brzinom do 120 km/sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta.“
Da li je autor ovog imbecilnog teksta, na nivou SNS propagandista, bio ikada u Evropi? U kojim državama? Da li je putovao nekom od evropskih železnica? Napisati nešto kao citirani pasus je zaista DEBILNO.
Čuuuj „jedna od najboljih“!!!
A brzina 120 km/h!
Ma daj…
I to teška glupost. Obična pruga građena savremenim materijalima i kolosečnim priborom i to je to. Brzine od 120 km/h su normalne u većini zemalja, a plus toga glupost napisana da će se između Horgoša i Segedina putovati 35 minuta. Baš je ubrzano onda. Valjda se misli između Subotice i Segedina 35 min. Žalosno je što pisci tekstova nimalo ne razmišljaju ili nemaju čime, a i mehanički pišu čisto da bi napisali nešto.
Ok ako kojim slučajem ne završe bandere su gotove, pa pravimo ljuljaške.
Ma usporice se ti radovi posto na madjarsskoj strani ide sporije.
@Freelancer
Svejedno šta piše, ovaj narod sve prihvata. Samo da na otvaranju bude Vučić.
Kada se sve završi na vreme eto nama Vucica