Železnice spremne za realizaciju projekta Beograd-Budimpešta

Železnice Srbije već pripremaju potrebnu dokumentaciju i spremne su da brzo i efikasno daju maksimalan doprinos realizaciji projekta modernizacije železnice između Beograda i Budimpešte, izjavio je generalni direktor Železnica Srbije, Dragoljub Simonović.

 

Prema prvim procenama, vrednost izgradnje i modernizacije pruge Beograd – Budimpešta je oko 1,5 milijardi evra, od čega će deo pruge na srpskoj teritoriji, između Beograda i Subotice, koštati oko 870 miliona evra. To znači, kako se navodi, da će se kroz Srbiju remontovati i modernizovati oko 200 kilometara pruge za prosečnu brzinu voza od 160 kilometara na sat, dok će na delu pruge između Novog Sada i Subotice brzina vozova moći da bude i do 200 km/sat.

zeleznice-srbije

Danas je prosečna brzina na pruzi Beograd – Novi Sad – Subotica 71 kilometar na sat, ali je zbog stanja infrastrukture na čak sedam mesta uvedena lagana vožnja između 20 i 50 kilometara na sat, i to:

 

  • a) kod stanice Beška – 20 km/h,
  • b) deo pruge Petrovaradin – Novi Sad – 30 km/h,
  • v) deo pruge Novi Sad – Sajlovo – 40 km/h,
  • g) deo pruge Sajlovo – Kisač (na dve deonice) – 50 km/h,
  • d) deo pruge Kisač – Zmajevo – 30 km/h,
  • đ) deo pruge Zmajevo – Vrbas – 30 km/h.

 

Zbog ovakvog stanja železničke infrastrukture, danas vozovi u putničkom saobraćaju putuju između Beograda i Novog Sada između 90 i 100 minuta, a između Beograda i Subotice između 220 i 248 minuta.

 

Prugom Beograd – Novi Sad – Subotica mesečno saobraća 1.550 vozova u putničkom saobraćaju, kojima je prošle godine je na ovoj deonici prevezeno oko 1,3 miliona putnika, uz prihod od oko 160 miliona dinara. Modernizacijom ove pruge, vreme putovanja vozova između Beograda i Novog Sada bilo bi skraćeno na svega 40 minuta.

 

Pruga je značajna i kada je reč o teretnom železničkom saobraćaju, jer se prugom Beograd-Subotica godišnje preveze oko 40 miliona tona robe i ostvari skoro milijardu netotonskih kilometara, uz ukupan prihod od preko 2 milijarde dinara. Vreme putovanja teretnih vozova danas je od Subotice do Beograda sedam sati i 10 minuta, a prosečno dnevno saobraća 70 teretnih vozova.

 

Modernizacija pruge Stara Pazova – Subotica prvi je projekat na listi prioriteta kada je reč o železničkom saobraćaju u Master planu za saobraćajnu infrastrukturu u Srbiji 2010-2027. godine, koji je usvojio Nacionalni savet za infrastrukturu.

 

B92



KOMENTARI

  1. zorandjala kaže:

    nekako uvek moram da komentarisem IZVORI ,nesvidja mi se ni najmanje kada mi neko nesto objasnjava a neznam ko, no da kazem sta mislim pruga budimpesta beograd da u ovoj zemlji ima pameti gradila bi se preko segedina kroz banat jel ova pruga koja je nekada bila glavna u europi pre jednog veka idalje je ista samo je udareno par novih eksera.pruga koja ide kroz backu je relativno nova i samo nebriga je dovela do sadasnjeg stanja, zato gospodo suboticani pokazite koliko su vasi pogledi siroki i da negledate suboticu tako da sve mora preko nje ili kroz nju.dozvolite i drugim krajevima da se razvijaju kako vas nije sram da samo kukate pogledajte oko sebe vidite dali drugi zive gore od vas.verovatno bi predsednik dosao i kod nas samo nezna da smo mi ovde i mi smo bolje ziveli za vreme turaka ali zato nekrivimo obilica sto je ubio murata nego cutimo i mucimo nasu muku. a bili bi veoma sretn kad bi se bar vi setili nas i ponekad kad ovi buzdovani dolaze kod vas kazite im da ima tu ublizini neki narodkoji muci svoju muku. a da vam pravo kazem i ovi politicari koji dolaze iz banata tek kad stignu tamo gde su naumili postaju veliki srbi madjari i sl ovde to nisu ovde smo svi jednaki[bedni]i zato se vise nevracaju nazad i potpuno zaboravljaju banat.

  2. Bačka kaže:

    Kroz Banat preko Đale, jel?

  3. Petar.SU kaže:

    Bilo je krajnje vreme! Podrzavam. 🙂

  4. Petar.SU kaže:

    Nadam se da vozovi nece kasniti ni do Beograda, ni do Novog Sada. 🙂

  5. Mr IKS kaže:

    Pogled na kartu,zeljeznickog cvora u Subotici dovoljno govori !!!

    Ako do Beograda treba stici po master planu do 2027(?),sta je sa ostalim pravcima,

    -do Bukuresta,preko Kikinde,

    -do Kijeva,preko Segedina,

    -do Rijeke (Trsta),preko Zagreba i LJubljane,

    -do Ploca,preko Sarajeva,….

    A SVE TO JE FUNKCIONISALO,cak su postojali i poslovne kompozicije.Kako se

    slabo pamti !!! NIKADA<NIKADA NIKADA,SRBIJA NECE DOSTICI 1988-1989. g.

    Zato,gospodo politicari OLADITE !!!!!

  6. freelancer kaže:

    Polako Djalinac… Ima li ste vi "buzdovana"… Krestić, beše li… (Vasilije). Sa mojim ocem išao u razred… Ne sećam se baš najbolje… šta ono beše on pre WWII. medjutim, dočekao je momenat da izleči svoje frustracije sredinom osamdesetih… Jedan od potpisnika čuvenog MEMORANDUMA, koji će (i već je) istorija zabeležila kao paljenje fitilja na balkanskom buretu baruta… E, a kad je to bure napravilo BUM, jedna od posledica je i konačno i definitivno propadanje željeznice, ne samo u Banatu… 

    No, ako malo bolje pogledaš kartu željezničke mreže, NI JEDAN argument ne ide u prilog "banatske magistrale". Kuda? Seged – B. Arandjelovo – Kikinda – Bg? Ili Djala – Čoka – Kikinda itd? Djala umire, to ti je jasno. Prodajem tamo komad zemlje, koji mi je država vratila, ali NEMAM KOME… Sva sela ka jugu takodje umiru, zar ne? A malo istočnije? Banatsko, Podlokanj (postoji li još uopšte), Vrbica? Koliko stanovništva gravitira toj "magistrali"? Pustinja, rodjače… Od Subotice do Novog Sada, medjutim, skoro da nema ni krivine… Ipak, čak ni TU željeznica 'leba nema, osim tranzitnog kargo saobraćaja… Zašto? E, zbog "buzdovana" koje spominješ… Tebi kao Srbinu kapa dole, ali da te pitam, da li ti je milije da sada slobodno i do mile volje možeš da se busaš u prsa kako si to što jesi, a da za uzvrat to činiš u TOTALNO DEVASTIRANOJ državi, koja je to postala kao posledica onog fitilja i bureta baruta ili da u tišini neguješ to što jesi, ali da ti niko ne zavrće uši (figurativno).

    Razmisli o tome… rekao bih da se nacionalizam ne isplati, a o šovinizmu i neofašizmu da ne govorim. ovo se ne odnosi na tebe, da me ne razumeš pogrešno, ali stranci sada mogu da nam zavrću uši do besvesti… Uvek će se vaditi na POVOD! 

  7. zorandjala kaže:

    freelancer tu si potpuno u pravu imamo mi i novijih buzdovana familija pastor je iz najvece rupe u srbiji majdan,rabej ali tu dolazimo do onog da je njima sramota zavicaja njih nije rodila majka nego ih je roda donela na pogresnu adresu.za njih nevazi idi tamo gde te srce vodi ja cu tamo gde me majka rodi.a sto se tice pravca djala bgd preko n miloseva nema vise ni njiva a ne krivina samo treba objasniti madjarima da im je tuda najbliza ruta do sredozemlja.

  8. zorandjala kaže:

    sada kad je izaslo na videlo da ce jednu prugu graditi kinezi a da ce se pored toga gradii jos dva elektrificirana koloseka brze pruge kako bi bilo lepo pet koloseka subotica bgd.prst na celo i velikim slovima PRST NA CELO.

OSTAVITE KOMENTAR