Značajna godina za željeznicu

I dotrajaloj pruzi Subotica – Novi Sad sviće nova zora s obzirom na to da je ove godine planirano da se otpočne veliki investicioni ciklus i temeljna i sveobuhvatna rekonstrukcija železničkih pruga u našoj zemlji.

 

Od razvoja transportnog sistema u Srbiji imaće koristi i Italija jer je preko naše zemlje najkraći drumski put ka Turskoj, Rumuniji i Bliskom istoku, gde imaju na hiljade preduzeća. Pošto se izgradnjom koridora 10 i 11 i modernizacijom železničke mreže u Srbiji stvara strategijski trougao koji povezuje našu zemlju s Italijom, potpuno je shvatljiv interes firmi iz te zemlje za učešeće u infrastrukturnim projektima. Međutim, zbog nedostatka posla u svetu za iste projekte u Srbiji interesuju se građevinari širom sveta, od Kineza do Evropljana, što znači da će Vlada moći da bira one najpovoljnije.

 

Za januar je predviđeno potpisivanje memoranduma o saradnji s italijanskom kompanijom „Satrel“ iz Firence, specijalizovanom za izvođenje radova u putnoj i železničkoj infrastrukturi, čiji su predstavnici nedavno izrazili spremnost da postanu stalni partner srpskoj građevinskoj operativi u realizaciji mnogobrojnih projekata iz domena posla kojim se više decenija bave u Italiji, kao i u mnogim drugim zemljama. Tako se proširuje lista potencijalnih partnera koji žele da učestvuju u infrastrukturnim i drugim projektima u Srbiji.

 

Dobra preporuka kineskoj kompaniji je firma koja je u njenom sastavu, a koja je već angažovana u Beogradu na izgradnji mosta između Zemuna i Borče, a italijanskoj, između ostalih, završetak i osvetljenje tunela između Bolonje i Firence. Memorandumom je predviđeno učešće kineske kompanije u modernizaciji dve deonice pruge na Koridoru 10, i to od Novog Sada do Subotice i od Niša do Dimitrovgrada, te rekonstrukcija pruge Beograd–Bar. Projekti na železnici biće finansirani od predviđenih deset milijardi evra, koliko je Kina izdvojila za finansiranje projekata u jugoistočnoj Evropi.

 



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR