Kamere za kontrolu saobraćaja u Subotici – Ko treba da strepi od njih?

Od prošle godine u Subotici je tema da će se saobraćaj u gradu pratiti mnoštvom kamera.

RTV Pannon

Svi su očekivali da će kazne za razne prekršaje stizati već od septembra 2023. godine. Sistem još uvek čeka da bude stavljen u upotrebu, iako kamere na teritoriji grada već u testnom režimu.

Radovi na montaži su završeni. U gradu već radi 71 kamera. Sistem je trenutno u fazi testiranja – rekao je našoj ekipi Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj u Subotici:

„- Oko 99 procenata sistema je već postavljeno, i sada je u toku samo testiranje i podešavanje kamera na terenu. Iz tog razloga su određene kamere samo aktivne vizuelno, ali još uvek nisu u funkciji ni kažnjavanja, niti se obrađuju ti podaci.

– Kakve podatke može da snimi ova kamera?

– Video nadzor je predvideo tri segmenta. Jedan je vezan za opšti video nadzor, tih kamera ima najviše. Drugi deo je već vezan za pokrivanje ANR kamerama ulaza u grad, tačnije sa njima se mogu videti svi, sva vozila koja ulaze ili izlaze iz grada, njihove registarske oznake, boju i eventualno tip vozila. Treća vrsta, to su one brzinske ili radar kamere, koje će biti postavljene na 13 lokacija. One će da snimaju brzinu, to jest prekoračenje dozvoljene brzine i na osnovu toga će se vršiti kažnjavanje.”

RTV Pannon

Kamere za kontrolu brzine kretanja postavljene su na raskrsnici ulica Matije Gupca i Mirka Bogovića, Beogradskog puta i Plate Dobrojevića, na Senćanskom putu, na raskrsnici ulica Dragiše Mišovića i Uskočke, odnosno Bajskog puta i Marka Marulića, ulice Ferenca Sepa i Radijalca, Đure Đakovića i Vase Stajića, u Štrosmajerovoj ulici, kao i na raskrsnicama Somborskog puta i Harambašićeve ulice, ulice Franje Kluza i Mavrovske, ulice Partizanskih baza i Grdeličke, odnosno Majšanskog puta i ulice Isidore Sekulić. Ove kamere se i u svom izgledu razlikuju od običnih kamera za nadzor i osim prekoračenja brzine kretanja mogu da snime i druge prekršaje.

„- Nijedna od tih kamera, hteo bih da napomenem, nema mogućnost snimanja unutrašnjosti automobila, nego pre svega spoljni deo automobila snimaju, znači boju, tip i registarske oznake, što je sasvim dovoljno za, ili danas-sutra neke istražne radnje koje sprovodi Ministarstvo unutrašnjih poslova ili eventualno sankcionisanje ako je prekoračena brzina.

– Znači, onda telefoniranje i SMS, to ne može da snimi?

– Za sada telefoniranje i pojas nisu predviđeni da će se kažnjavati. Sigurno da postoji i takva mogućnost, ali to sada nije u ovoj prvoj fazi predviđeno.”

Sistem će uskoro biti stavljen u funkciju: „Ako sve bude po ugovoru, jer rok je u maju mesecu, do kraja meseca, ali mi se nadamo, s obzirom da im vremenski uslovi idu na ruku, da će se do kraja aprila meseca završiti kompletna procedura, a možda čak i staviti u upotrebu ovaj sistem.”

Postavljanje video-nadzora u Subotici takođe ima za cilj i povećanje opšte bezbednosti, a nadležni sekretar je našoj ekipi rekao da će građani na vreme biti obavešteni o puštanju sistema u rad i tada će dobiti i detaljnije informacije.

 

Pannon RTV



KOMENTARI

  1. Trovach kaže:

    Hoce li meriti i brzinu motocikala, ili za njih ni dalje ne vazi ogranicenje na 50 km/h u gradu?

  2. Djole kaže:

    Ako ce kaznjavati nekog ko vozi 55km ili 60km na sat..molio bih da se isto kaznjavaju i vozaci koji duze od 10 sekundi voze manje od 30km/h..jer oni u stvari prouzrokuju problem da posle ko ih obidje mora prekoraciti brzinu da ne bi cekao na svakom semaforu na crveno svetlo.

  3. Jani kaže:

    1984

  4. Anonimni kaže:

    Svaki drugi vozač u subotici vozi 30 na sat na glavnom putu. Zeleni talas ničemu ne služi. Sad već voze razne babe i babetine kojima je skretanje čitav projekat. Usporavaju jedno 50 m a onda se gotovo zaustave i polako polako skrenu.
    Ukinite trepćuće zeleno, usporava saobraćaj dokazano.

  5. dule kaže:

    @anonimni
    Sa svime se slažem sem sa ukidanjem trepćućeg zelenog svetla. Ono se je pokazalo kao vrlo dobra stvar

  6. Gradjanin kaže:

    Pogotovo kazniti ove sto kad vide kameru ili policiju smanje na 30 do 40km/h..posle daju gas…vozi 50 ne smetas nikome…ovako ugrozavas ostale.

  7. X-MEN kaže:

    Trovach*
    A zašto ne bi ? I motor je prevozno sredstvo, kamera snima brzinu svega na putu…znaš ti to i sam.

  8. Indijanac kaže:

    Ja sam čuo da će da se nabave mobilne smart kamere za univerzalno kažnjavanje zbog bilo čega koje će da se same od sebe sakriju i po potrebi da iskaču iz žbunja kada napravite neki saobraćajni prekršaj. 🙂

  9. Trovach kaže:

    @X-MEN…Znam, zato me interesuje da li ce i dalje tako divljati ako ih pocnu kaznjavati. Do sada sam imao utisak (i ne samo ja) da se bajkerima itekako gleda kroz prste.

  10. Limun kaže:

    1. Dali će kamere za brzinu imati toleranciju kao na zapadu ( kada ga već kopiramo ) ili će 50 km/h biti krajnja granica. S obzirom da je tamo na zapadu tolerancija 10% ??

    2. Na koji način će kamere za brzinu prepoznavati vozače Motocikala ( tablica sa zadnje strane i imaju kacigu ) ?

    3. Dali će kamere prepoznavati vozače električnih bicikala, skutera i ostalih el.vozila koja krše ZOBS. Ili će i dalje da se apeluje po grupama na društvenim mrežama da se nešto preduzme ?

  11. dule kaže:

    @Limun
    Nigde nema tolerancije 10%.
    Što se tiče prepoznavanja uopšte to nije problem. Odgovara vlasnik ako neće da kaže ko je vozio. Uostalom ni vozača automobila kamere ne snimaju.
    Električni bicikli,skuteri i trotineti jesu problem. Ja bih i njihovim vozačima uveo obavezu polaganja ispita makar osnovnog poznavanja propisa. Kada pogledam da ih voze i naši stariji sugrađani (oni preko 70 godina) kojima bih uveo i lekarski, zatim invalidi i deca mlađa od 14 godina muka me uhvati. Svi oni su opasnost u saobraćaju. Čast svakome ali……..

  12. Trovach kaže:

    dule…Ja sam cak za to da „mala dozvola“ bude obavezna za sva prevozna sredstva.

  13. Da kaže:

    I ja sam za to da bude de obavezna, ali da ispit bude besplatan za sve zainteresovane.

  14. Trovach kaže:

    @Da…Naravno. Trebalo bi da se polaze jos u osnovnim skolama. Dotle, deca da budu u pratnji starijih.

  15. EU kazne u saobracaju kaže:

    Tolerancija prekorecenja brzine ne postoji. Postoji visina kazne koja se odredjuje na osnovu prekrsene brzine. Najniza kazna je prekoracenje od max. 10 km/h od propisane, a najvisa moguca kazna je za prekrsaj pocinje od 60+ km/h. S time da u u pojedinim zemljama postoje razlike ali uglavnom samo u „finesama“.
    Poznavanje saobracajnih propisa nije uvek i garancija za njihovo pridravanje.

  16. dule kaže:

    @Trovach
    Slažem se oko toga za malu vozačku dozvolu. Kada sam ja išao u osnovnu školu (davno beše pre skoro 60 godina) u okviru predmeta OTO imali smo časove o saobraćaju. U osmom razredu smo čak na obuci vozili i mopede. Po završenoj teoriji i praksi polagali smo testove i ako ih položimo dobijali smo od AMSS tu tzv malu dozvolu ili potvrdu o poznavanju propisa sa kojom smo vozili mopede do 50 cm3. Ma sve poslati na polaganje.

  17. Trovach kaže:

    Znam da predlazemo nesto sto je strozije i nije postojalo u nase vreme, ali je sada saobracaj mnogo gusci, a saobracajnice su opterecene do krajnjeg kapaciteta. Zbog toga je i nervoza veca, a problem je i koriscenje mobilnih telefona svih ucesnika u saobracaju. Zato je vazno da svi poznaju propise, iako to ne znaci da ih nece krsiti. Krse ih mnogi i sa „pravim“ dozvolama.
    Da bi se smanjile guzve grad bi stalno morao praviti nove alternativne pravce. To kosta, ali nemamo drugog izbora.

  18. Spirit kaže:

    @ Trovach

    Danas posle podne kod mene u Nemacko,j po lepom i suncanom vremenu, krenem u voznju biciklom onako cisto rekreativno. Vozim iskljucivo po biciklistickim stazama , van grada u lepom prirodnom ambijentu pored obale reke (Rajna) Voznja je trajala oko 4 sata i za to vreme sam imao veliki broj mimoilazenje sa drugi biciklistima, pretezno omladina, koji su u ruci imali mobilni i unajboljem slucaju telefonirali i barem gledali oko sebe. Oni drugi su u jednoj ruci drzali mobilni a drugom rukom kucali SMS poruke i naravno gledali u to sta pisu i naravno nisu mogli jos i drzati upravljac. Zamalo sam iako nisam koristio mobilni izazvao saobracajnu nesrecu. U susret mi je dolazila mlada devojka gleda u mobilni , kuca, ne drzi upravljac i ide pravo na mene . U jenom trenutku kada mi se je savim priblizila ja sam sisao sa staze i dreknuo na sav glas – hej ! Devojka se toliko prepala da je skoro izgubila ravnotezu i uspela je da zaustavi biciklu. Pre nego sto je ponovo krenula pogledala me sa pogledom punim prezira i nastavila dalje. Sam sebi sam kriv jer urlam bez veze po cesti na biciklistkinje.

  19. X-MEN kaže:

    Ni ja baš nisam oduševljen kamerama, imam malo težu nogu na gas papučici ali….sve ide napred,pa eto i kodna nas se na taj način sada kontroliše, brinu me te “ radar kamere“ ali..ništa ne mogu osim da se prilagodim a ne da tu filozofiram ja ili drugi.

OSTAVITE KOMENTAR

3 + 1 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 11 + 10 ?
Please leave these two fields as-is: