Od prošle godine u Subotici je tema da će se saobraćaj u gradu pratiti mnoštvom kamera.
RTV Pannon
Svi su očekivali da će kazne za razne prekršaje stizati već od septembra 2023. godine. Sistem još uvek čeka da bude stavljen u upotrebu, iako kamere na teritoriji grada već u testnom režimu.
Radovi na montaži su završeni. U gradu već radi 71 kamera. Sistem je trenutno u fazi testiranja – rekao je našoj ekipi Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj u Subotici:
„- Oko 99 procenata sistema je već postavljeno, i sada je u toku samo testiranje i podešavanje kamera na terenu. Iz tog razloga su određene kamere samo aktivne vizuelno, ali još uvek nisu u funkciji ni kažnjavanja, niti se obrađuju ti podaci.
– Kakve podatke može da snimi ova kamera?
– Video nadzor je predvideo tri segmenta. Jedan je vezan za opšti video nadzor, tih kamera ima najviše. Drugi deo je već vezan za pokrivanje ANR kamerama ulaza u grad, tačnije sa njima se mogu videti svi, sva vozila koja ulaze ili izlaze iz grada, njihove registarske oznake, boju i eventualno tip vozila. Treća vrsta, to su one brzinske ili radar kamere, koje će biti postavljene na 13 lokacija. One će da snimaju brzinu, to jest prekoračenje dozvoljene brzine i na osnovu toga će se vršiti kažnjavanje.”
RTV Pannon
Kamere za kontrolu brzine kretanja postavljene su na raskrsnici ulica Matije Gupca i Mirka Bogovića, Beogradskog puta i Plate Dobrojevića, na Senćanskom putu, na raskrsnici ulica Dragiše Mišovića i Uskočke, odnosno Bajskog puta i Marka Marulića, ulice Ferenca Sepa i Radijalca, Đure Đakovića i Vase Stajića, u Štrosmajerovoj ulici, kao i na raskrsnicama Somborskog puta i Harambašićeve ulice, ulice Franje Kluza i Mavrovske, ulice Partizanskih baza i Grdeličke, odnosno Majšanskog puta i ulice Isidore Sekulić. Ove kamere se i u svom izgledu razlikuju od običnih kamera za nadzor i osim prekoračenja brzine kretanja mogu da snime i druge prekršaje.
„- Nijedna od tih kamera, hteo bih da napomenem, nema mogućnost snimanja unutrašnjosti automobila, nego pre svega spoljni deo automobila snimaju, znači boju, tip i registarske oznake, što je sasvim dovoljno za, ili danas-sutra neke istražne radnje koje sprovodi Ministarstvo unutrašnjih poslova ili eventualno sankcionisanje ako je prekoračena brzina.
– Znači, onda telefoniranje i SMS, to ne može da snimi?
– Za sada telefoniranje i pojas nisu predviđeni da će se kažnjavati. Sigurno da postoji i takva mogućnost, ali to sada nije u ovoj prvoj fazi predviđeno.”
Sistem će uskoro biti stavljen u funkciju: „Ako sve bude po ugovoru, jer rok je u maju mesecu, do kraja meseca, ali mi se nadamo, s obzirom da im vremenski uslovi idu na ruku, da će se do kraja aprila meseca završiti kompletna procedura, a možda čak i staviti u upotrebu ovaj sistem.”
Postavljanje video-nadzora u Subotici takođe ima za cilj i povećanje opšte bezbednosti, a nadležni sekretar je našoj ekipi rekao da će građani na vreme biti obavešteni o puštanju sistema u rad i tada će dobiti i detaljnije informacije.
Hoce li meriti i brzinu motocikala, ili za njih ni dalje ne vazi ogranicenje na 50 km/h u gradu?
Ako ce kaznjavati nekog ko vozi 55km ili 60km na sat..molio bih da se isto kaznjavaju i vozaci koji duze od 10 sekundi voze manje od 30km/h..jer oni u stvari prouzrokuju problem da posle ko ih obidje mora prekoraciti brzinu da ne bi cekao na svakom semaforu na crveno svetlo.
1984
Svaki drugi vozač u subotici vozi 30 na sat na glavnom putu. Zeleni talas ničemu ne služi. Sad već voze razne babe i babetine kojima je skretanje čitav projekat. Usporavaju jedno 50 m a onda se gotovo zaustave i polako polako skrenu.
Ukinite trepćuće zeleno, usporava saobraćaj dokazano.
@anonimni
Sa svime se slažem sem sa ukidanjem trepćućeg zelenog svetla. Ono se je pokazalo kao vrlo dobra stvar
Pogotovo kazniti ove sto kad vide kameru ili policiju smanje na 30 do 40km/h..posle daju gas…vozi 50 ne smetas nikome…ovako ugrozavas ostale.
Trovach*
A zašto ne bi ? I motor je prevozno sredstvo, kamera snima brzinu svega na putu…znaš ti to i sam.
Ja sam čuo da će da se nabave mobilne smart kamere za univerzalno kažnjavanje zbog bilo čega koje će da se same od sebe sakriju i po potrebi da iskaču iz žbunja kada napravite neki saobraćajni prekršaj. 🙂
@X-MEN…Znam, zato me interesuje da li ce i dalje tako divljati ako ih pocnu kaznjavati. Do sada sam imao utisak (i ne samo ja) da se bajkerima itekako gleda kroz prste.
1. Dali će kamere za brzinu imati toleranciju kao na zapadu ( kada ga već kopiramo ) ili će 50 km/h biti krajnja granica. S obzirom da je tamo na zapadu tolerancija 10% ??
2. Na koji način će kamere za brzinu prepoznavati vozače Motocikala ( tablica sa zadnje strane i imaju kacigu ) ?
3. Dali će kamere prepoznavati vozače električnih bicikala, skutera i ostalih el.vozila koja krše ZOBS. Ili će i dalje da se apeluje po grupama na društvenim mrežama da se nešto preduzme ?
@Limun
Nigde nema tolerancije 10%.
Što se tiče prepoznavanja uopšte to nije problem. Odgovara vlasnik ako neće da kaže ko je vozio. Uostalom ni vozača automobila kamere ne snimaju.
Električni bicikli,skuteri i trotineti jesu problem. Ja bih i njihovim vozačima uveo obavezu polaganja ispita makar osnovnog poznavanja propisa. Kada pogledam da ih voze i naši stariji sugrađani (oni preko 70 godina) kojima bih uveo i lekarski, zatim invalidi i deca mlađa od 14 godina muka me uhvati. Svi oni su opasnost u saobraćaju. Čast svakome ali……..
dule…Ja sam cak za to da „mala dozvola“ bude obavezna za sva prevozna sredstva.
I ja sam za to da bude de obavezna, ali da ispit bude besplatan za sve zainteresovane.
@Da…Naravno. Trebalo bi da se polaze jos u osnovnim skolama. Dotle, deca da budu u pratnji starijih.
Tolerancija prekorecenja brzine ne postoji. Postoji visina kazne koja se odredjuje na osnovu prekrsene brzine. Najniza kazna je prekoracenje od max. 10 km/h od propisane, a najvisa moguca kazna je za prekrsaj pocinje od 60+ km/h. S time da u u pojedinim zemljama postoje razlike ali uglavnom samo u „finesama“.
Poznavanje saobracajnih propisa nije uvek i garancija za njihovo pridravanje.
@Trovach
Slažem se oko toga za malu vozačku dozvolu. Kada sam ja išao u osnovnu školu (davno beše pre skoro 60 godina) u okviru predmeta OTO imali smo časove o saobraćaju. U osmom razredu smo čak na obuci vozili i mopede. Po završenoj teoriji i praksi polagali smo testove i ako ih položimo dobijali smo od AMSS tu tzv malu dozvolu ili potvrdu o poznavanju propisa sa kojom smo vozili mopede do 50 cm3. Ma sve poslati na polaganje.
Znam da predlazemo nesto sto je strozije i nije postojalo u nase vreme, ali je sada saobracaj mnogo gusci, a saobracajnice su opterecene do krajnjeg kapaciteta. Zbog toga je i nervoza veca, a problem je i koriscenje mobilnih telefona svih ucesnika u saobracaju. Zato je vazno da svi poznaju propise, iako to ne znaci da ih nece krsiti. Krse ih mnogi i sa „pravim“ dozvolama.
Da bi se smanjile guzve grad bi stalno morao praviti nove alternativne pravce. To kosta, ali nemamo drugog izbora.
@ Trovach
Danas posle podne kod mene u Nemacko,j po lepom i suncanom vremenu, krenem u voznju biciklom onako cisto rekreativno. Vozim iskljucivo po biciklistickim stazama , van grada u lepom prirodnom ambijentu pored obale reke (Rajna) Voznja je trajala oko 4 sata i za to vreme sam imao veliki broj mimoilazenje sa drugi biciklistima, pretezno omladina, koji su u ruci imali mobilni i unajboljem slucaju telefonirali i barem gledali oko sebe. Oni drugi su u jednoj ruci drzali mobilni a drugom rukom kucali SMS poruke i naravno gledali u to sta pisu i naravno nisu mogli jos i drzati upravljac. Zamalo sam iako nisam koristio mobilni izazvao saobracajnu nesrecu. U susret mi je dolazila mlada devojka gleda u mobilni , kuca, ne drzi upravljac i ide pravo na mene . U jenom trenutku kada mi se je savim priblizila ja sam sisao sa staze i dreknuo na sav glas – hej ! Devojka se toliko prepala da je skoro izgubila ravnotezu i uspela je da zaustavi biciklu. Pre nego sto je ponovo krenula pogledala me sa pogledom punim prezira i nastavila dalje. Sam sebi sam kriv jer urlam bez veze po cesti na biciklistkinje.
Ni ja baš nisam oduševljen kamerama, imam malo težu nogu na gas papučici ali….sve ide napred,pa eto i kodna nas se na taj način sada kontroliše, brinu me te “ radar kamere“ ali..ništa ne mogu osim da se prilagodim a ne da tu filozofiram ja ili drugi.