Godinama Subotica učestvuje na sajmu investicija „Expo real“ koji se svake godine održava u oktobru u Minhenu. Tada nas po pravilu zasipaju bombastični naslovi u medijima posle kojih se čovek okrene oko svoje ose, pogleda u okolinu i zapita „Je l’ mi živimo u istom gradu?“. Za ulaganja u Suboticu su tih dana zainteresovani svi i svaka lokacija je interesantna kao da se nalazi u centru Londona. Istina, u zavisnosti od tendencija u gradu razlikuju se najpopularnije lokacije.
I dok su ovih dana Bavarci najzaiteresovaniji za ulaganje, te 2007. godine su bili Slovenci. Subotica tada nema industrijsku zonu, kasarne su još uvek u vlasništvu vojske ali zato vlada interesovanje za zgradu „Jadran“ i naravno Palić čiji se potencijali svake godine prezentuju na ovom sajmu. Možemo samo zamisliti situaciju u kojoj se radoznalom posetiocu našeg štanda već 5 godina prezentuje isti placevi bez ikakvog napretka.
Takođe te 2007. godine nije aktuelna SEKA pa je investitora bilo mnogo više. Šampa piše:
Master plan nastupom u Mihnhenu dobio potvrdu nacionalnog značaja
2007. Skarabej radio
Dinkić je najavio da će prvi tenderi za implementaciju Master plana biti raspisani početkom sledeće godine. U ponudi će biti Spa i wellness centar, golf i sportsko-rekreacioni tereni. Članovi delegacije, pored Palića, predstavili su standardnu ponudu Subotice za investiranje, a uspostavljeni su i brojni kontakti uz opšti utisak da je sajamska ponuda Subotice iz godine u godinu sve bogatija.
Zoran Anišić je za naš radio izjavio da se sada očekuje i pravi rezultat ovog nastupa – dolazak stranih investitora u Suboticu, ali nije izneo precizne i konkretne najave.
KONTAKTI ĆE BITI NASTAVLJENI
2007. godina Nedeljnik Subotičke
Na Sajmu investicija i nekretnina održanom u Minhenu od 8. do 10. oktobra, bili su gradski menadžer Dušan Guslov, članovi Opštinskog veća dr Zoran Anišić i Dejan Zvekić i rukovodilac Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj Erika Kudlik.
– Mimo toga imali smo iznenađujuće veliki broj kontakata. Za razliku od prethodne dve godine, više u fokusu investitora nisu samo Beograd i Novi Sad. Najveće interesovanje je ipak došlo od investitora iz Slovenije, pa ćemo zahvaljujući tim kontaktima već tokom ovog meseca imati nekoliko susreta u Subotici. Jedan od prvih je vezan za lokaciju „Jadrana” – kaže Dejan Zvekić, član Veća zadužen za međunarodnu saradnju.
Tekstovi nisu preneti u celosti, već su preneti samo najzanimljiviji delovi.
Da li će se ova godina razlikovati od prethodnih? Ako kao posledica ovog sajma bar jedan investitor odluči da investira u Suboticu, poseta sajmu će biti krajnje opravdana i uspešna.
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
Otišla još jednom dobro poznata gradska ekipa na ekskurziju i shopping u Nemačku o trošku građana Subotica.
Rezultat, kao i obično – velika nula i prazna priča.
Svaka čast za ovaj satirični naslov!!!
Ja bi se samo osvrnuo na neke činjece vezano za Palić. 2006 godine usvojen je Master plan razvoja Palića. Za njega je izdvojeno negde oko 70,000 eura. Kako je ovaj plan pisan za neki rok od 15 godina, sramotno je da na Paliću u ovih 6 godina ni kanalizacioni sistem nije izgrađen više od polovine. O jezeru ni da ne pričam. Na sve strane se traže rešenja i stručnjaci a rezoltat 0. Investitora ne zna se koliko, na sve strane. Palić je tužan 🙁
Za očekivati je da će se u skorijoj budućnosti pisati novi Master plan, pošto je ovaj već sada zastareo! Svugde oko nas niču i otvaraju se aqua parkovi i wellnessi, a mogli smo ih imati prvi. Nismo, samo zbog neverovatne angažovanosti, brzine i stručnosti privlačenja investicija i rešavanja osnovne infrastrukture…
Zato mi je već naporno gledati ovu delegaciju, a posebno direktora tkz. „Preduzeća park Palić https://www.gradsubotica.co.rs/preduzece-park-palic/“ kako jadan očajnički po ko zna koji put traži investitore u tom dalekom Minhenu. Ili možda kako kaže Barbara, samo shoppingira a ne bi se čudio ni o trošku građana Subotice!!!
barbara nisi u pravu poveli su i svoje novinare da se ne bi omaklo da neko napiše nešto što je video.
nagradno pitanje je ko je sve bio
U kom je mesecu beer fest u Minhenu
Ovog puta ce biti nesto od Palica, obecao Oliver Dulic pred izbore: pitanje je nedelja a mozda cak i dana kada cemo obavestiti javnost, ko je strani investitor koji ce uloziti duplo vise novca od Slovenackih 25.000.000 eura. Samo cu se slatko nasmejati 😀
Za investitore bi bilo isplatljivije sami da naprave jezero i objekte nego da ulože u Palić !
a jel to bio i Toni Bedalov tamo??? kako je radio subotica mogla da radi tolliko dana bez direktora… to znaci da nije ni potreban tamo… prica se u gradu da je iz SU u Munchen isao karavan ovdasnjih sluzbenih vozila sa 40-ak „predstavnika“ grada… piiiih… mogli su iznajmiti autobus od Su-transa…. ne vredi cenzurisati… ovo je mali grad, sve se znaaaaaaaaaaa…
Super ti je komentar! Svaka čast, zaista je to jeftinije:)
Nije da ne treba prisustvovati sajmovima i prezentovati potencijale grada i Palića. Svuda i u svakoj prilici. Drugo je pitanje KO ide na te prezentacije i KAKO se potencijali uopšte i prezentuju. Možda je u odgovoru na ta pitanja sadržan razlog ovakvog efekta u „investiranju“. Tu prvenstveno mislim na Palić. Mislim da su selekcija „predstavnika“ grada na sajmovima i efekat posle sajmova u direktnoj korelaciji. Upravo proporcionalnoj.
Decenijama je „turizam na Paliću“ bio sinonim za g. Miljkovića i firmu „Palić – Ludaš“. „Turizam – to sam ja!“ (D. Miljković). Za sve to vreme, vrhunski dometi u razvoju turizma (i u kriznim i u onim manje kriznim vremenima) bili su poneki kandelabr, ofarbana klupa, krkanluci različitim povodima (otvaranje „sezone“, zatvaranje „sezone“). Na žalost, imao sam prilike upoznati mnoštvo ljudi, koji su bili na odmoru na Paliću, a koji su se kućama vratili veoma razočarani. Sadržajem, razume se.
No, kako je „Turizam – to sam ja!“ sklonjen, osnivanjem besmislenog preduzeća Park Palić, situacija se nije mnogo promenila. Ne sporim da se neke promene ne vide. Nešto malo se i uradilo, ali sve to što je uradjeno po meni treba da spada u kategoriju „tekuće održavanje“, a NE da se predstavlja kao INVESTICIJA. Jer nje zapravo i nema. Od završetka hotela Prezident, ŠTA je investirano u Palić? Opet farbane klupe? Kandelabri? Na pola završene staze? Ženski štrand? Velika terasa ili onaj nesretni Bagojvar? Pa sve to je postojalo I RANIJE, samo je sve bilo prepušteno zubu vremena i propadanju. Bukvalno sve. Ovo što se danas radi je ustvari popravljanje usled očajno vodjenog TEKUĆEG ODRŽAVANJA.
Hoteli su postojali i ranije. Mala gostiona je postojala i ranije. Doduše znatno punija. Od kako su počeli da DERU sa cenama usluge, ima više konobara nego gostiju. Pa ekskluzivu ne čini CENA usluge, već njen kvalitet!!!
Dakle, da zaključim. Sajmovi da. Prezentacije, web stranice da. Lobiranje u kancelariji Vojvodine u Briselu da. ALI… jasno i precizno rasčistiti KO, KAKO i ZAŠTO? Ovo do sada očigledno ne daje REZULTATE. I manite se izgovora SEKA pa SEKA. Nije nego. BATA tj. „bate“ iz ovog grada. Neke „bate“ su naprosto nezaobilazne kada su kinderbali u pitanju, a nama ništa od toga. Ali… vi ste ih birali. Ja to ne činim od 1988.
Dulici su sposobni da ugovore posao tako da ne brinite i Modest ce sklopiti neki Palic invest a i pomocnici koje je poveo ,.